تبادل تجربیات حمل‌ونقلی شهرهای اصفهان و سن‌پترزبورگ در بیستمین سالگرد خواهرخواندگی

به گزارش رکنا از اصفهان؛ حسین حق‌شناس با اعلام این خبر گفت: روز سوم اردیبهشت ماه در وبیناری با حضور مدیران حمل‌ونقل شهرداری سن‌پترزبورگ همزمان با بیستمین سالگرد خواهرخواندگی اصفهان و سن‌پترزبورگ، درباره تجربیات ترافیکی در حوزه حمل‌ونقل عمومی این دو شهر خواهرخوانده گفتگو شد.

او با اشاره به مباحث مطرح شده در این جلسه درخصوص وضعیت حمل و نقل عمومی در شهر اصفهان اظهار کرد: در شهر اصفهان با جمعیتی بیش از 2 میلیون نفر، روزانه بیش از 3 میلیون سفر درون شهری انجام می شود و موتور سیکلت و خودرو بیشترین سهم را در میان وسایل نقلیه جهت جابجایی مسافران دارند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با اعلام اینکه سرانه مالکیت خودور در اصفهان به ازای هر هزار نفر ۳۱۴ خودرو است، افزود: در سال ۱۳۸۹ اولین اتوبوس بی‌آرتی و در سال ۱۳۹۴ اولین خط مترو در اصفهان راه‌اندازی شده و مقرر است که در آینده سه خط مترو و ۱۲ خط بی‌آرتی در این شهر فعال شود.

او با بیان اینکه در حال حاضر چهار خط بی‌آرتی روزانه به جابجایی ۱۳۵ هزار مسافر در شهر می پردازند، ادامه داد: در مجموع ۱۰۳ خط اتوبوس کل شهر و حومه را پوشش می‌دهد که روزانه به جابجایی۴۲۰ هزار مسافر می پردازند.

حق‌شناس، کمبود ناوگان و ازدحام ترافیک به‌ویژه در ساعات اوج ترافیک را مشکل اصلی خدمات اتوبوسرانی در اصفهان دانست و گفت: پس از رکودی که در دوران شیوع کرونا در کیفیت حمل‌ونقل همگانی به وجود آمد، شرایط به وضعیت سابق بازنگشته است و لذا تلاش می‌کنیم با ارتقای زیرساخت‌های حمل‌ونقل پاک، سهم بیشتری از سفرهای شهری با دوچرخه انجام شود.

او خاطرنشان کرد: کاهش آلودگی هوا، افزایش میزان استفاده از حمل‌ونقل عمومی و دوچرخه، بهبود یکپارچگی میان روش‌های مختلف حمل‌ونقل شهری، اجرای محدوده طرح ترافیک، ارتقای ایمنی و پاسخگویی به نیاز گردشگران از دغدغه‌های موجود در حوزه حمل‌ونقل در شهر اصفهان است.

اصفهان/ بهمن راعی

کدخبر: 991059 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟