دکتر مصطفی مبلی استاد پیشکسوت دانشکده کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان دارفانی را وداع گفت

پیکر این استاد فرهیخته دانشگاه صنعتی اصفهان صبح امروز طی مراسمی با حضور اعضای هیئت علمی، دانشجویان، کارکنان و دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اصفهان تشییع و در آرامستان باغ رضوان اصفهان به خاک سپرده شد.

دکتر مصطفی مبلی سالیان متمادی به عنوان استاد گروه علوم باغبانی دانشکده کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان علاوه بر فعالیت های علمی، آموزشی و پژوهشی گسترده در این عرصه، هدایت پایان نامه ها، رساله ها و ارائه تألیفات و مقالات فراوانی در زمینه علوم مهندسی کشاورزی را از خود به جای گذاشت.

وی که عضو شاخه علوم باغبانی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران بود، مدرک کارشناسی خود را در سال 1352 از دانشگاه شیراز دریافت کرد و پس از آن دوره کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه اصفهان گذراند.

دکتر مبلی، دکترای خود را در رشته فیزیولوژی محصولات باغبانی از دانشگاه ردینگ انگلستان اخذ نمود و ضمن فعالیت علمی در دانشگاه صنعتی اصفهان، مسئولیت هایی اجرایی همچون معاونت آموزشی و معاون اداری و مالی دانشکده کشاورزی، مدیرگروه علوم باغبانی و عضویت در شورای انتشارات دانشگاه را نیزعهده دار گردید.

رییس انجمن علوم باغبانی ایران، سردبیری مجله علوم و فنون باغبانی ایران، عضویت هیئت مدیره انجمن علوم باغبانی ایران و عضویت درکمیته علمی کنگره ها و سمینارهای متعدد در سطح ملی نیز از دیگر مسئولیت های مرحوم مبلی در زمان حیاتشان بود.

این خیّر نیک اندیش که اقدامات متعدد خیریه نیز از جمله افتخارات ارزشمند وی به شمار می رود،کسب عنوان کتاب برگزیده سال ۱۳۷۵ و خادم فرهنگ مکتوب اصفهان در سال 1392، به عنوان بخشی دیگر از افتخارات علمی را در کارنامه خود به جای گذارد.

گفتنی است مجلس ترحیم مرحوم دکتر مصطفی مبلی امشب (شنبه 11 خردادماه) از ساعت 21 الی 23 در حسینیه بنی فاطمه واقع در خیابان ابن سینا اصفهان برگزار خواهد شد.

همچنین مراسم بزرگداشت آن مرحوم نیز از سوی هیئت رئیسه دانشگاه صنعتی اصفهان، صبح فردا (یکشنبه 12 خردادماه) از ساعت 10 الی 11:30 در مسجد فاطمه الزهرا (س) دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار خواهد شد.

روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان ضمن عرض تسلیت فقدان این استاد پیشکسوت و فرهیخته به جامعه دانشگاهی، همکاران، دانشجویان، دوست داران و به ویژه بازماندگان آن فقید سعید، از عموم دانشگاهیان قدرشناس دعوت می می نماید تا به منظور پاسداشت جایگاه والای علمی و اخلاقی آن استاد فرهیخته و نیز ابراز همدردی با بازماندگان آن فقید سعید در مراسم های ترحیم و بزرگداشت آن مرحوم شرکت نمایند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 479863 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟