آیت‌الله رئیسی الگویی برای نسل جدید مدیران و کارگزاران است

به گزارش رکنا از اصفهان؛ علی صالحی با اشاره به حادثه سقوط بالگرد در منطقه طویل آذربایجان شرقی که در نتیجه آن سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان، آیت‌الله آل‌هاشم امام جمعه تبریز، استاندار تبریز و امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه و جمعی دیگر از همراهان رئیس جمهور به شهادت رسیدند، اظهار کرد: همان‌طور که رهبر انقلاب اشاره کردند، این اتفاق، اتفاق نگران کننده‌ای بود که نهایتاً نتیجه آن منجر به فقدان و شهادت رئیس‌جمهور خادم مردم ایران، وزیر امور خارجه و یکی از محبوب‌ترین ائمه جمعه کشور و همراهان آن‌ها شد.

وی با بیان اینکه روحیه خستگی‌ناپذیر، تلاشگر، جهادگر، انقلابی، اخلاقی و مؤمن و متدین رئیس جمهور و ثمرات و برکاتی که شیوه زندگی ایشان برای کشور داشت، بر کسی پوشیده نیست، افزود: ایشان در طول سه سال تلاش شبانه‌روزی کشور را در یکی از سخت‌ترین برهه‌ها از گردنه‌های سختی عبور داد و در حال عبور کردن از بسیاری مسائل بود که در بخش‌های مختلف شاهد آن بودیم، همچون آمارهای امیدوارکننده‌ای که در حوزه اقتصاد از راه می‌رسید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه در حوزه وزارت خارجه، دیپلماسی قدرتمندی که به‌ویژه در ماه‌های اخیر پس از طوفان الاقصی با حمایت رئیس‌جمهور و شهید امیرعبداللهیان رقم خورد، اتفاقات ارزشمندی برای حمایت از جبهه مقاومت بود، ادامه داد: در حضور و کنار مردم بودن، صحنه‌هایی بود که سال‌ها دوست داشتیم اتفاق بیفتد، همچنین در همنشینی و پیگیری کار مردم، سه سال تلاش آیت‌الله شهید رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان را شاهد بودیم.

صالحی تصریح کرد: در عین حال باید توجه داشته باشیم که کشور ما در سال‌های پس از انقلاب بارها با چنین ضایعه‌های دردناکی روبه‌رو بوده است، اما این انقلاب در مسیر خود حرکت می‌کند تا به صاحب اصلی خود برسد، البته مردم و کارگزاران ما نسبت به چنین اتفاقاتی آب‌دیده و با تجربه هستند، به‌ویژه در دهه ۶۰ که مسئولان کشور را در رده‌های مختلف و در فاصله کم از دست دادیم.

وی با بیان اینکه این کشور، کشور اما رضا (ع) است و انقلاب متعلق به صاحب اصلی حضرت ولی عصر (عج) است، گفت: کشور به مسیر خود ادامه داد، با این تفاوت که امروز در نزدیکی قله افتخار، اقتدار و توانمندی در حوزه‌های مختلف هستیم و شرایط کشور با دهه ۶۰ و اوایل انقلاب از لحاظ توانمندی، ساختار و نیروی انسانی قابل مقایسه نیست.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه امیدواریم خداوند روح شهدای عزیز را سر سفره صاحب این روزها، حضرت علی‌ابن‌موسی‌الرضا (ع) مهمان کند و مزد خود را در این ایام مبارک گرفته باشند، تاکید کرد: ما نیز باید تلاش کنیم در بخش‌های دولتی و سایر بخش‌های اداری و حاکمیتی همچون سابق، البته با تلاش و مجاهدت بیشتر، امور مردم و کشور را پیش ببریم و اجازه کوچک‌ترین خللی را ندهیم.

صالحی اظهار کرد: اولاً لطف خدا و ائمه شامل حال مردم و مملکت است، در ثانی رهبری عالمانه و امام امت که در این سال‌ها در کنار دولت‌های مختلف کشور را از گردنه‌های سخت عبور دادند، با درایت بر امور نظارت دارند و امیدواریم با این کشتیبان بتوانیم هرچه زودتر به قله‌‎های نهایی که مقصد این کشور است دست پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: ضمن تسلیت و آرزوی صبر برای تمام بازماندگان و مردم ایران، امیدوار به آینده هستیم تا بتوانیم مسیر پیش روی کشور را همچنان با قدرت، حتی بیش از گذشته با انرژی بیشتر و با تاسی به مسیر شهدای این مسیر ادامه دهیم و شاهد دستاوردهای بزرگ‌تری باشیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: اعتقاد آیت‌الله رئیسی مصداق آیه فَإِذا فَرَغتَ فَانصَب بود، در این سال‌ها هر کجا احساس تکلیف می‌کرد، خالصانه و متواضعانه تمام آبرو و توان خود را در طبق اخلاص می‌گذاشت و برای مردم و عمل به تکلیف به میدان می‌آمد.

صالحی خاطرنشان کرد: دو روز پس از انتخابات ریاست جمهوری ایشان را در هنگامه نماز شب در حرم کاظمین ملاقات کردم؛ با آرامش مشغول عبادت و زیارت بود وهیچ اثری در رفتار ایشان ناشی از شکست و خسته شدن نبود و مصمم به آینده بود.

وی با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی در قوه قضائیه و دولت توانست منشأ خیر و برکت باشد، گفت: یکی از الگوها برای کارگزاران در راستای انجام امور، فارغ از شهدای نظامی این شهید عزیز است که جزو الگوهای معاصر نیز به‌شمار می‌رود و می‌تواند برای نسل جدید مدیران و کارگزاران مبنا قرار گیرد تا رفتار و عملکردهایشان را بر مبنای شهدای طراز از جمله سیدالشهدای خدمت تنظیم کند.

اصفهان/ بهمن راعی

کدخبر: 1000178 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟