کاشت مژه به قیمت از دست دادن سلامت چشم؟!

به گزارش رکنا، امروزه داشتن موها و مژه های پر پشت از معضلات خانم ها شده و بسیاری به دنبال راه کار های هستند که این نواقص را حل کنند ولی از عوارض کاشت مژه بی خبرند . یکی از این کار ها کاشت مژه است . با پیشرفت کردن علم و تکلونوژی روش های بسیار زیادی برای حل مشکل ساخته شده است که کاشت ابرو ، کاشت مو و کاشت مژه یکی از این بهترین روش ها است . برای پرپشت نشان دادن و زیبا کردن مژه ها روش دیگری به نام اکستیشن نیز وجود دارد که نسبت به کاشت مژه راحت تر و در دسترس تر است که در این مقاله نیز ما قصد داریم شما را با عوارض کاشت مژه آشنا کنیم پس با ما همراه باشید .

کاشت مژه و یا اکستنشن مژه یکی از راه هایی است که امروزه میان برخی از خانم ها مورد استقبال بسیاری قرار گرفته تا بتوانند مشکل کم پشتی مژه های خود را حل کنند و مژه های بلند و پر پشتی را برای خود داشته باشند و از زیبایی چشمان خود لذت ببرند . داشتن مژه های ضخیم و پر پشت یکی از چیز هایی است که تقریبا همه افراد خواهان آن هستند اما برخی به صورت ژنتیکی و یا بر اثر یک سری عوامل محیطی فرد دارای مژه های کم پشتی است و برای رفع این موضوع و مشکل سراغ روش های مختلفی می رود . همچنین درمان های خانگی بسیاری برای تقویت و پر پشت کردن مژه ها وجود دارد اما این طور که معلوم است و می دانیم این شیوه های درمانی کمی زمان بر است . اما در مقابل این روش ها می توان روشی را انتخاب کرد به آن اکستیشن مژه می گویند . در این روش فرد سریع به نتیجه مطلوب خود می رسد اما باید فرد قبل از اقدام به انجام این روش در ارتباط با آن آشنایی کامل را داشته باشد .

در این روش کاشت مژه اکستیشن ها تک تک به مژه های طبیعی فرد چسبیده می شود تا ضخامت طول و رنگ مژه ها به مرور بهبود ببخشد . این اکستیشن ها از مواد های مصنوعی مانند موی شمور ، ابریشم و یا حتی موی انسان ساخته می شود . هزینه اکستیشن مژه نسبت به روش های دیگر ارزان تر است .

انجام این روش عواقب بسیار زیادی را برای افراد دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد پس با ما همراه باشید .

عوارض کاشت مژه

حساسیت از عوارض کاشت مژه است : 

علاوه بر این که مژه های مصنوعی دارای یک سری فلزات سمی و نگه دارنده شیمیایی است چسب مژه نیز دارای موادی به نام لاتکس است که مژه را روی پلک فرد نگه می دارد و این مواد حساسیت زا است . اگر شما جزو افرادی هستید که به لاتکس حساسیت دارید بهتر است قبل از اقدام به کاشت مژه به کلینیک های آلرژی مراجعه کنید تا تست های تشخیص برای شما مشخص شود که آیا شما به این مواد حساسیت دارید یا خیر ؟

ریزش مژه ها یکی دیگر از عوارض کاشت مژه است : 

ما به شما توصیه می کنیم که برای اصلاح این کم پشتی ها و برای زیبا تر نشان دادن آن ها از روش های خطر ناک مانند گزاشتن مژه مصنوعی و کاشت مژه استفاده نکنید و از روش های ارزان و ساده مانند ریمل استفاده کنید. با انجام کاشت مژه فشار زیادی پیاز مژه وارد می شود و ممکن است که فرد مژه های خود را برای همیشه از دست بدهد .

بسیاری از خانم ها برای انجام این روش به آرایشگاه های مختلف مراجعه می کنند اما باید این موضوع را بدانید که آرایشگرها هرگز برای شما کاشت مژه را انجام نمی دهند و مژه های مصنوعی را با یک سری چسب های مقاوم تر برای شما نصب می کنند که چساندن مژه توسط آرایشگرها به دلیل تعداد بالای تک مژه ها و استحکام بیشتر چسب فشار بسیار زیادی به پلک های فرد وارد می شود که ممکن است سبب ریزش مژه ها شود. بهتر است برای کاشت مژه های خود به یک متخصص پوست مراجعه کنید. در ادامه به برخی از عوارض کاشت مژه اشاره می کنیم پس با ما همراه باشید.

    ایجاد حساسیت به چسب اکستنشن

    به مرور عمل کاشت باعث فرسایش سطح داخلی پلک شود که می تواند موجب آسیب دائمی به مژه ها شود

    تحریک و قرمزی

    التهاب و تورم

    برخی از رنگهای مژه ها می توانند باعث نابینایی شوند.

    ریختن، شکستن و نازک شدن مژه های خودتان

عوارض جانبی کاشت مژه

چسب هایی که برای کاشت مژه برای افراد استفاده می کنند شامل یک سری مواد تشکیل دهنده ای هستند که موجب تحریک چشم ها شوند . در واکنش به یک ماده شیمیایی مورد استفاده در طول انجام فرآیند ممکن است که در طول دو تا سه روز عوارض کاشت مژه برای شما ایجاد شود .

چشم های پر از خون ، سوزش، خارش، درد، قرمزی و التهاب چشم یا پلک و تورم که می تواند شدید باشد از عوارض جانبی کاشت مژه هستند. فرمالدئید، لاتکس، آدامس سلولز، سایانو اکریلات و اسید بنزوئیک برخی از مواد تشکیل دهنده چسب های پلاستیکی مژه هستند . افرادی که به این چسب ها حساسیت دارند بهتر است از متخصص کاشت مژه بخواهند که از یک چسبی استفاده کند که حاوی فرمالدئید نباشد .

روش های درمان کم پشتی مژه ها

افرادی که از کم پشتی خود ناراضی هستند به دلیل عوارضی که کاشت مژه برای فرد دارد بهتر است برای کم پشتی مژه های خود را به متخصص پوست مراجعه کنید و با گرفتن یک سری دارو مشکل خود را حل کنید .

در چه صورت به پزشک مرجعه کنیم ؟

اگر در استفاده از مژه های مصنوعی با مواردی مانند :

    پرخونی در چشم

    خارش در پلک

    ترشح از لبه پلک

    درد در چشم

    قرمزی در لبه پلک

عوارض جانبی کاشت مژه اکستنشن یا مژه مصنوعی

بعضی از افراد به دلیل نیاز نداشتن همیشگی به مژه های مصنوعی برای یک شب مژه های مصنوعی را برای خود ترجیح می دهند . طریقه استفاده از مژه های مصنوعی به دلیل یک دستی و به هم چسبندگی آن ها خیلی آسان است و فقط کافی است شما چسب را به مژه های مصنوعی زده و با استفاده از یک موچین آن ها را بالای پلک خود بچسیانید . استفاده از مژه های مصنوعی بهتر از کاشت و اکستیشن است و عوارض کم تری را دارد . البته این را هم باید بگوییم که کاشت و اکستیشن بسیار طبیعی تر از مژه های مصنوعی است  و ماندگاری آن ها نیز بالا تر است همچنین اگر در یک جای درست اقدام به انجام این روش کنید هیچ عوارضی را برای شما به همراه نخواهد داشت .

چگونگی تقویت مژه ها

شما با استفاده از روغن زیتون و روغن کرچک می توانید مژه های خود را تقویت کنید . برای تقویت و رشد مژه های خود شب ها قبل از خواب ارایش خود را به صورت کامل از روی صورت خود پاک کنید و سپس با یک پوشش نازک از روغن انتخابی خود تمامی سطح مژه های خود را بپوشانید و صبح مژه های خود را به خوبی با گرم بشویید .

برای این که مژه های خود را تقویت کنید می توانید با برس های مخصوص مژه ها آنها را همیشه و به آرمی شانه کنید . با خوردن غداهایی مانند پروتئین بالا مانند ماهی ، تخم مرغ ، پنیر سویا ، جگر و گوشت موجب تقویت و رشد مژه های شما می شود .

روش هایی برای کمتر شدن عوارض کاشت

    از زدن ریمل بر روی مژه های کاشت شده خودداری کنید .

    از زدن ریمل بر روی مژه های کاشت شده حتما خودداری کنید زیرا احتمال این که فرد به عفونت ابتلا شود افزایش یابد .

    اگر هنگامی که بعد از کاشت مژه دچار علائمی مانند: پرخونی چشم، التهاب، خارش و سوزش چشم و درد چشم شدید سریعا به برداشت مژه مصنوعی اقدام کنید.

    مژه های مصنوعی خود را برای خود استفاده کنید و به یک دیگر آن ها را قرض ندهید زیرا احتمال انتقال عفونت بسیار افزایش می یابد .

    سعی کنید یک بار بیشتر از چسب مژه استفاده نکنید . استفاده مکرر از این چسب ها به دلیل استریل نبودن آنها احتمال عفونت را افزایش می دهد.

آشنایی با انواع کاشت مژه

انجام این روش به دو صورت دائم و موقت انجام می شود که در کاشت مژه به صورت موقت از آنجایی که از چسب استفاده می شود ماندگاری آن ها نسبت به روش های دیگر بسیار کم تر است. این کاشت مژه به صورت موقت بستگی به تعداد مژه های فرد دارد که بیمار تعداد مژه طبیعی کمی داشته باشد و نمی تواند تعداد مژه زیادی را را به کار برد زیرا در کاشت مژه به صورت موقت مژه های مصنوعی روی مژه های طبیعی کار می شود.

در کاشت این روش مژه های مصنوعی یک به یک بر روی مژه های طبیعی فرد قرار می گیرد تا آنها را زیبا تر و پر حجم تر نشان دهند. همان طور که گفتیم مژه های مصنوعی معمولا از مو سمور ، ابریشم و حتی از مو انسان ساخته می شوند.

کلام آخر

مژه ها برای افراد از عوامل زیبایی هستند. راه های بسیاری وجود دارد که فرد بتواند مژه های زیبایی را برای خود داشته باشد ولی این موضوع را به خاظر داشته باشید که برای داشتن مژه های زیبا نباید دست به کار هایی بزنید که سلامت پوست و موی شما را به خطر بیندازد .

کدخبر: 855520 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟