گلچین بهترین ماسک موهای خانگی

به گزارش رکنا، ماسک مو در انواع مختلف با کاربردهای زیاد وجود دارد. در ادامه شما را با طرز تهیه چند ماسک موی مفید آشنا می کنیم.

۱- یک قاشق روغن زیتون و یک فنجان ماست را در یک کاسه ترکیب کنید و کنار بگذارید.

2- یک قاشق آب لیمو را با دو فنجان  آب در پارچ ترکیب کنید.

3- موهای خود را با شامپو بشویید و آب اضافی را از آن بگیرید.

4- ماسک ماست و روغن را به موهای مرطوب خود بمالید و اجازه دهید 20 دقیقه بماند.

5- ماسک را با آب سرد یا ولرم بشویید.

6- سپس موها را با ترکیب آب و آبلیمو بشویید.

می توانید دو بار در هفته این کار را انجام دهید.

چرا این ماسک تاثیر گذار است؟

سالم نگه داشتن مو و پرهیز از شکستگی آن، برای رشد موها ضروری است. این ماسک موهای شما را نرم نگه می دارد و باعث می شود راحت تر بتوانید حالت شان دهید. شستشو با آب و آبلیمو نیز pH پوست کف سر را متعادل می کند و به درخشندگی موها کمک می کند.

یک قاشق غذاخوری آب پیاز و ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل را به خوبی با هم مخلوط کنید. چند قطره از یک روغن دیگر مثل روغن زیتون(به دلخواه) به مواد ماسک مو بیفزایید. پوست سر را کاملا با مخلوط روغن و آب پیاز ماساژدهید و اجازه دهید این ماسک به مدت 1 الی 1.5 ساعت روی پوست سر باقی بماند.

بعد از مدت مشخص موها را با آب گرم و شامپو به خوبی بشویید. این ماسک را بیشتر از یک بار در طول هفته استفاده نکنید.

خواص: ضد ریزش ،پرپشت کننده و رشد دهنده مو

ماسک فوق العاده روغن کرچک و ژل آلوئه ورا

ترکیب روغن کرچک با آلوئه ورا باعث می‌شود که به میزان زیادی رویش مو چند برابر شود و حجم مو بسیار افزایش یابد. در این حالت است که می‌توان گفت استفاده از این گیاه بسیار مناسب است و برای افرادی که از موهای کم برخوردار هستند می‌توانند از آن استفاده کنند تا مو‌هایی با حجم زیاد داشته باشند و از آن لذت ببرند. یک چهارم فنجان ژل آلوئه ورا و یک قاشق چایخوری روغن کرچک را باهم ترکیب کنید. پس از ترکیب این مواد، ماسک را به تمام قسمت های مو زده و سپس از کلاه حمام استفاده کنید و موها را 2 ساعت در این ماسک قرار دهید و سپس با آب گرم و شامپوی ملایم بشویید.

می توانید به دلخواه ۲ قاشق چای خوری پودر زنجبیل اضافه کنید. این ماسک به ضخیم شدن مو کمک زیادی میکند اما برای گرفتن نتیجه باید صبور باشید.

ماسک روغن بادام تلخ

موهای خود را با مقدار مناسبی از روغن بادام تلخ که تمام موها را بپوشاند به مدت پنج دقیقه ماساژ دهید. سپس به کمک کلاه یا حوله موها را پوشانده و اجازه دهید این ماسک جذب موهای شما شود. بعد از دو ساعت موهای خود را با شامپوی ملایم و آب ولرم بشویید. برای داشتن موهای پرپشت و درخشان دو بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

کدخبر: 838712 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟