کدو حلوایی موجب جوانسازی پوست می شود

کدو حلوایی سرشار از خاصیت است.

به گزارش رکنا، کدو حلوایی مانند دیگر مواد غذایی خواص و مضراتی دارد که باید قبل از مصرف درباره آن‌ها اطلاعاتی داشت.

خواص کدو حلوایی:

یرقان (زردی) را برطرف می کند. کدو ادرار آور و تب بر است. کدو حلوایی سینه را نرم و اخلاط و سرفه را آسان می‌کند. اگر کدو حلوایی را پخته و به صورت کرم به صورت بمالید و نیم ساعت.

کدو حلوایی سرشار از آنتی اکسیدان است. خوردن ۱۵۰ گرم از آن در روز نیاز بدن به الیاف را تأمین می‌کند. کدو حلوایی به سبب داشتن کلسیم. فسفر. منیزیم و آهن بسیار مغذی است.

 ۱. با کدو حلوایی چشمانی به تیزبینی عقاب داشته باشید. یک فنجان کدو حلوایی پخته یا پوره‌ کدو حلوایی بیش از ۲۰۰ درصد نیاز روزانه بدن به ویتامین a را دو دستی تقدیم شما می‌کند.

کالری کدو حلوایی: ۱۰۰ گرم کدو حلوایی خام و پخته چقدر.

مضرات خوردن کدو خام کامل

شما می‌توانید کدو سبز خام را مانند خیار یه عنوان یک میان وعده‌ی سالم و خوشمزه بخورید؛ کدو سبز را حلقه حلقه خورد کنید. بر روی آن‌ها کمی نمک دریا بریزید و بخورید.

چرا باید کدو حلوایی بخوریم؟

کدو حلوایی  را  برای درمان بیماری یرقان باید بخوریم. خوردن کدو توصیه میشود.  اگر کدو را با آبغوره یا آب انار و یا سرکه که در روغن بادام یا زیتون بپزند خونساز خواهد بود.

خواص دارویی کدو حلوایی

ـ بر اساس نتایج پژوهشی جدید. کدو حلوایی علاوه بر خواص متعدد از پیری پوست جلوگیری می‌کند. کدو حلوایی سرشار از آنتی اکسیدان است. خوردن ۱۵۰ گرم از آن در روز نیاز بدن به الیاف را تأمین می‌کند.

ناخواسته شما کدو حلوایی را در کرم‌های پوستی مصرف می‌کنید. یکی از خواص کدو حلوایی این است که موجب تامین ویتامین A بدن می‌شود که نقش مهمی در سلامت پوست بر عهده دارد.

مصرف کدو سبز به دلیل دارا بودن ترکیبات آنتی اکسیدانی نقش موثری را در تقویت حافظه و بازسازی سلول‌های مغزی ایفا می‌کند.

سبزیجات را خام مصرف کنیم یا پخته؟

آیا تا به حال از خود پرسیده اید که چگونه می‌توان سبزیجات را طوری آماده کرد که مواد غذایی مفید آن‌ها تا حداکثر ممکن حفظ شوند؟ پاسخ دادن به این سوال ساده نیست. زیرا پختن موجب بالا رفتن خواص در بعضی از مواد غذایی می شود.

خواص تخم کدو تنبل و ارزش غذایی این خوشمزه مفید

وقتی کدو تنبل می‌ خورید. تخمه‌های آن را دور نریزید. این تخمه‌‌ها علاوه بر مزه‌‌ی خوبی که دارند. برای سلامتی نیز بسیار سودمندند.

پوست کدوی خام مفید برای پوست شما

اگر پوست کدوی خام را به صورت مرهم بر روی زخم‌های سطحی پوست یا سوختگی‌های شدید قرار دهید، پوست را نرم می کند.

کدو از لحاظ طب قدیم سرد است و بدن را قلیایی می‌کند. خود کدو برای لاغری بسیار مفید است و تخم کدوی خام اثر دفع کرم روده دارد و، چون سمی نیست اطفال نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

کدو تنبل خام را می شود خورد؟

ما می‌دانیم خوردن کدو تنبل خام دقیقا درست نیست و این چیز خوبی است. چرا که کدوی پخته شده به صورت غیر قابل باوری مغذی‌تر از نوع خام آن است (از جمله انواع دیگر کدو مانند کدو سبز و بلوط).

کدخبر: 729409 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟