درمان های هندی ریزش مو

به گزارش رکنا ، پرپشت بودن مو‌های هندی‌ها چیزی است که توجه اکثر مردم را به خود جلب کرد هندی‌ها با استفاده از چند ماده طبیعی مثل برگ کاری و ... مو‌های خود را تقویت می‌کنند.

خانم‌های هندی به دارا بودن مو‌های زیبا و پرپشت و سالم در جهان زبانزد هستند. مو‌های آن‌ها بسیار سریع رشد می‌کند و کمتر دچار ریزش و موخوره می‌شود. پشت این مو‌های خارق العاده چه رازی نهفته است و آن‌ها برای زیبایی و رشد سریع‌تر مو‌های خود چه می‌کنند. اگر موهایتان دچار ریزش و یا شکستگی و خشکی شده است و خواهان مو‌های زیبا و پرپشت و بلند همانند هندی‌ها هستید، شیوه‌های مراقبتی برای داشتن مو‌های زیبا و پرپشت را به شما می‌گوییم.

برگ کاری معجزه‌ای برای زیبایی مو‌ها

هندی‌ها برای درمان ریزش وترمیم مو‌های شکسته و نیز تحریک رویش مو از برگ کاری استفاده می‌کنند. آن‌ها از خشک شده برگ کاری به عنوان ادویه استفاده می‌کنند. در برگ کاری انواع آنتی اکسیدان ها، اسید‌های آمینه، بتا کاروتن و پروتئین گیاهی وجود دارند که برای سلامت و تغذیه مو بسیار مفید می‌باشند.

استفاده از برگ کاری برای جلوگیری از خاکستری شدن مو‌ها

برای جلوگیری از خاکستری شدن مو‌ها، روغن نارگیل و برگ موی خرد شده را ترکیب کرده و یک خمیر یکنواخت درست می‌کنند. برای تقویت ریشه مو و مشکی شدن آن‌ها خمیر را بر روی کف سر پخش می‌کنند.

استفاده از برگ کاری برای برای تحریک رشد مو

برای تحریک رشد مو‌ها برگ کاری را با ماست مخلوط کرده و مو‌ها را با این ماسک کاملا می‌پوشانند. ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه روی مو‌ها قرار می‌دهند. این ماسک سبب خون رسانی به فولیکول‌های مو و رشد مو‌ها می‌شود. بعد از ۲۰ دقیقه مو‌ها را با آب گرم بشویید.

ماسکی عالی با برگ کاری برای تقویت مو

برای تغذیه مو‌ها و ترمیم ریشه و ساقه مو و جلوگیری از ریزش مو از پودر برگ کاری و شیر استفاده نمایید. پودر برگ کاری و شیر را با هم مخلوط کرده و کف سر را با این ماسک ماساژ می‌دهیم.

تقویت و پرپشتی مو با روغن

مردم هند برای تقویت و پرپشتی موهایشان از روغن‌های تقویت کننده موی سر مانند روغن بادام، روغن زیتون، روغن کرچک و روغن نارگیل استفاده می‌کنند و با روغن‌های تقویت کننده مو، کف سر را ماساژ می‌دهند. ماساژ مو‌ها و کف سر با روغن سبب افزایش گردش خون و خون رسانی به فولیک‌های مو می‌شود.

درمان ریزش مو با شنبلیله

برای درمان فوری ریزش موی سر هندی‌ها از شنبلیله استفاده می‌کنند. شنبلیله به دلیل داشتن پروتئین و اسید نیکوتین قدرت عالی برای درمان ریزش مو و تقویت مو‌های ریخته شده دارد و سبب رویش و رشد مجدد مو‌ها می‌شود. برای درمان ریزش مو با استفاده از تخم شنبلیله یک فنجان تخم شنبلیله را از شب تا صبح در آب بخیسانید و صبح روز بعد تخم شنبیله‌ها را آسیاب کنید تا خمیری شود سپس خمیر تخم شنبلیله را روی موهایتان بمالید و موهایتان را با یک کلاه پلاستیکی بپوشانید. ۴۰ دقیقه بعد مو‌ها را آبکشی کنید.

رشد مجدد مو‌های ریخته با آب پیاز

هندی‌ها برای درمان ریزش مو و رشد مجدد مو‌ها از آب پیاز استفاده می‌کنند. بدین منظور آب پیاز را به موهایتان می‌مالند و ۳۰ دقیقه روی مو‌ها قرار می‌دهند و سپس مو‌ها را آبکشی می‌کنند.

همچنین آن‌ها ۳ قاشق غذاخوری آب پیاز را با ۲ قاشق غذاخوری ژل الوئه ورا و یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل ترکیب می‌کنند و ۳۰ دقیقه روی مو‌ها قرار می‌دهند و سپس مو‌ها را آبکشی و شامپو می‌کنند.

درمان ریزش مو با آلوئه ورا

هندی‌ها برای تقویت رشد و درمان خارش و التهابات پوست سر از گیاه آلوئه ورا استفاده می‌کنند. ژل آلوئه ورا را روی موهایتان می‌مالند و اجازه می‌دهند ساعتی روی موهایتان بماند. سپس مو‌ها را با آب ولرم می‌شویند.

تقویت و درمان ریزش مو‌ها با ریشه شیرین بیان

هندی‌ها از قدیم برای درمان طاسی مو از ریشه شیرین بیان استفاده می‌کنند. آن‌ها یک قاشق غذاخوری ریشه شیرین بیان را داخل یک فنجان شیر می‌ریزند. ۱/۴ قاشق چایخوری زعفران به ان می‌افزایند. خمیر را شب روی مو‌ها تا صبح قرار می‌دهند و صبح مو‌ها را شسته و آبکشی می‌کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 634411 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟