ترفندهای آرایشی برای صورت های لاغر/ خانم ها بخوانند

نوع آرایش می‌تواند تاثیر زیادی در چاق یا لاغر نشان دادن صورت داشته باشد؛ بنابراین آرایش صورت افراد چاق باید با آرایش خانم‌هایی که صورت لاغری دارند، تفاوت داشته باشد. اما افراد آرایش صورت لاغر و کشیده چگونه است؟ برای آرایش صورت لاغر چه ترفند‌ها و نکاتی را باید بدانیم؟ چگونه از باریک‌تر شدن بیشتر صورت با آرایش جلوگیری کنیم؟ اگر می‌خواهید جواب این سوالات را بدانید، در ادامه مطلب همراه مان باشید.

مژه هایتان را حجیم کنید

اگر شما مژه‌های بلند و پرپشتی داشته باشید، چشم هایتان بیشتر از همیشه جلب توجه می‌کند، از این رو زمانی که تمرکز روی چشم هایتان باشد، یعنی نگاه‌ها به سمت بالای صورت تان کشیده شود، صورت شما نیز پهن‌تر و پرتر به نظر می‌آید. شما می‌توانید هم از فر مژه و ریمل و هم از اکستنشن مژه برای حجیم کردن مژه هایتان استفاده کنید.

از سایه چشم تیره خودداری کنید

حتما می‌دانید که ما برای این که برخی از قسمت‌های صورت را لاغر‌تر نشان دهیم، از رنگ‌های تیره‌تر استفاده می‌کنیم؛ بنابراین رنگ‌های تیره برای افرادی که صورت لاغری دارند، مناسب نمی‌باشد. این قانون برای سایه چشم هم صادق است. پس بهتر است که از سایه‌های چشم تیره خودداری کنید و به جای آن از رنگ‌های پاستلی و روشن کمک بگیرید.

خط چشم گربه‌ای بکشید

حتما شما هم به این موضوع دقت کرده اید که اگر فردی خط چشم گربه‌ای کشیده باشد، اولین چیزی که در چهره او جلب توجه می‌کند، همین خط چشم است. خط چشم گربه‌ای چشم‌های را درشت‌تر و کشیده‌تر نشان می‌دهد، البته به شرط آن که آن را پهن بکشید نه باریک. این مدل آرایش چشم تعادلی را در صورت تان بوجود می‌آید که از باریکی و لاغری صورت تان می‌کاهد.

ابروهایتان را کمانی و پرپشت کنید

یکی از چیز‌هایی که روی صورت تفاوت اساسی ایجاد می‌کند، فرم ابروست. اگر صورت لاغری دارد، بهتر است که ابرو‌هایی پهن و پرپشت داشته باشید. علاوه بر پرپشتی ابرو، فرم ابروی شما نیز تاثیر زیادی روی صورت تان دارد. ابرو‌های کمانی برای پرتر نشان دادن صورت تان، بهترین انتخاب است.

رنگ کرم پودر را درست انتخاب کنید

حتی کانسیلر و کرم پودری که شما استفاده می‌کنید نیز می‌تواند صورت شما را پرتر نشان دهد. اما چه رنگی برای شمایی که صورت لاغری دارید، مناسب است؟ شاید فکر کنید که کرم پودر و کانسیلر‌های روشن برایتان بهترین انتخاب است، اما در واقع رنگ‌های روشن به چهره شما حالتی مریض، بی روح و کسل کننده می‌دهد. از این رو بهتر است که رنگی را انتخاب کنید که با تن صورت شما هماهنگی داشته باشد.

رژ گونه را افقی بکشید

شما باید برای رژ گونه، روش‌های سنتی را دور بریزید. اگر تا به حال رژ گونه را روی استخوان گونه تان تا نزدیکی بینی تان می‌کشیدید، حال زمان آن است که به شیوه دیگری آن را بزنید. در واقع شما باید با آرایش مناسب، لاغری و کشیدگی صورت تان را کوتاه‌تر و پهن‌تر نشان دهید، بنابراین از قسمت لاله گوش به سمت استخوان گونه و به صورت افقی رژ گونه بزنید، اما باید توجه داشته باشید که رژگونه هرگز به سمت نوک بینی گسترس پیدا نکند، زیرا این امر باعث می‌شود صورت کشیده‌تر به نظر بیاید. هم چنین با زدن کمی رژگونه تیره و مات در ناحیه چانه می‌توانید کاری کنید که صورت شما کوتاه‌تر به نظر بیاید، البته در نظر داشته باشید که حتما از همان رژگونه برای روی گونه خود استفاده کنید و تنها رنگ آن را کمی ملایم‌تر و کمی براق‌تر کنید.

کانتور را به درستی بزنید

از آنجایی که افراد لاغر به طور معمول دارای پیشانی‌های بلند هستند، باید از ترفند‌های کوچک کننده کانتور برای آن‌ها استفاده کرد. به همین منظور حرکت را از بخش گیجگاه شروع و مسیر را روی خط رویش مو ادامه دهید. برای باریک سازی چانه با کانتور باید بخش مرکزی چانه را با پودر کانتور پوشش دهید. برای بینی نیز اطراف آن را با یک حرکت رو به پایین کانتور کنید. برای کانتور کردن پلک صورت‌های کشیده بهترین کار رسم یک قوس می‌باشد، به همین منظور با استفاده از یک براش کوچک مناسب از بخش گوشه و خارجی چشم به سمت گوشه داخلی آن حرکت کنید.

موهایتان را چتری یا لایه لایه بزنید

به جز آرایش، شما می‌توانید به کمک مدل موهایتان هم به صورت تان حجم بیشتری دهید. چتری بهترین گزینه برای شما می‌باشد از این جهت که طول صورت تان را کمتر می‌کند و از این رو صورت تان پهن‌تر و پر‌تر به چشم می‌آید. علاوه بر چتری، شما با لایه لایه زدن موهایتان، به بیانی با حجم دادن به آن، می‌توانید از لاغری صورت تان بکاهید.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 470689 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟