کرم دور چشم گیاهی در خانه بسازید+فرمول ناب

کرم دورچشم و ضد چروک های طبیعی و گیاهی را به راحتی می توانید در خانه تهیه کنید. شاید کمی زحمت داشته باشد اما با خیالی آسوده بدون هیچ دلهره ای از عوارض مواد شیمیایی موجود در کرم های صنعتی می توانید از ماسک ها و کرم دور چشم خانگی خود استفاده کنید و جوانی پوست خود را حفظ کنید.

کرم دور چشم گیاهی عسل و آلوئه ورا

مواد لازم:

نصف قاشق غذاخوری عسل

نصف قاشق غذاخوری موم

ده قطره عصاره آلوئه ورا

ده قطره عصاره لیمو

نصف فنجان برگ بابونه

برای ساخت کرم دورچشم گیاهی موم را با حرارت غیرمستقیم بخار آب جوش ذوب کنید. برگها را خشک کرده و آسیاب کنید.و عسل را به ظرف محتوای موم اضافه کنید و هم بزنید. سپس سایر مواد را به آن اضافه کنید و روی حرارت ملایم اجاق گاز به مدت پنج دقیقه قرار دهید. این ترکیب را می توان به مدت یک ماه در دمای یخچال نگهداری کرد.

عسل برای پوست

طرز ساخت ضد چروک و کرم دورچشم گیاهی و طبیعی با عسل و آلوئه ورا

کرم دورچشم گیاهی روغن شترمرغ و روغن بادام

مواد لازم

لانولین 15 گرم

روغن بادام سی سی 60

روغن جوجوبا سی سی 60

روغن شترمرغ سی سی 60

موم ورقی(موم زنبور عسل) 50 گرم

عطر محمدی و یا اسانس رز مقداری

ابتدا لانولین و موم ورقی را داخل ظرف پیرکس ریخته و روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید پس از ذوب شدن لانولین ، موم، روغن های معرفی شده و عطر محمدی یا اسانس رز را اضافه کرده و با هم مخلوط کنید پس از اینکه سرد شد کرم آماده است. از این کرم در محل کار ، منزل و در زمان استراحت استفاده کنید حتی توصیه می شود هنگام خواب شبها صورت و دور چشم را با کرم ماساژ Massage داده و استراحت نمایید.

کرم دور چشم گیاهی و ضد چروک روغن نارگیل و روغن جوانه گندم

برای تهیه این کرم دور چشم، به اندازه مساوی از دو روغن جوانه گندم و روغن نارگیل را با هم در یک ظرف بلوری مخلوط کرده و آن را روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا جایی که این دو کاملا با هم ترکیب شوند.

نیازی به حرارت دادن طولانی مدت نیست. حالا صبر کنید تا این مخلوط کاملا خنک شود.بعد آن را در ظرفی تمیز بریزید و در یخچال آن را نگهداری کنید.

شبها و حتی روز می توانید با نوک انگشت با این روغن به حالت ضربه ای و آرام، دور چشم بزنید.با اینکار از پوست اطراف چشم به خوبی مراقبت کرده و جذابیت چهره شما سالهای سال حفظ خواهد شد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 447724 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟