این وسیله دشمن زیبایی موهای شماست

ریزش مو یکی از عارضه‌های شایع در خانم هاست که می‌تواند علل جسمی و روانی داشته باشد، این عارضه تحت تاثیر تغییرات دوران بلوغ، بارداری، شیردهی و یائسگی به وجود می‌آید.

کم خونی و فقرآهن

یکی از علل ریزش مو در خانم‌ها فقر آهن و کم خونی محسوب می‌شود، خانم‌ها برای درمان ریزش مو ناشی از فقر آهن باید به پزشک Doctor مراجعه کنند و در صورت تشخیص این مشکل، بنابر تجویز پزشک از قرص آهن استفاده کنند.

بیماری هایی که موجب ریزش مو می شوند

دیابت، لوپوس، اختلالات هورمونی ناشی از کم کاری یا پرکاری غده تیروئید و همچنین درمان‌های سرطان از مهم ترین علل اصلی ریزش مو هستند، علاوه بر این موارد عفونت های قارچی و کیست تخمدان از دیگر بیماری‌هایی است که به ریزش مو در خانم‌ها منجر می شود.

ریزش مو در دوران بارداری و یائسگی

در دوران یائسگی به دلیل کاهش ترشح هورمون استروژن در بدن خانم‌ها، ریزش مو رخ می دهد، در دوران بارداری نیز به دلیل تغییرات هورمونی صورت گرفته ریزش مو در خانم‌ها اتفاق می افتد، عارضه ای که در برخی موارد تا چند ماه پس از تولد کودک همچنان ادامه خواهد داشت.

استرس و اضطراب موهایتان را می ریزاند

استرس، اضطراب، مشکلات روحی روانی و شوک های روانی ناشی از غم از دست دادن یکی از عزیزان و یا شکست عاطفی و طلاق می‌تواند موجب ریزش مو در خانم‌ها شود. در این موارد در صورتی که بتوان بر استرس و اضطراب غلبه کرد رشد مو‌ها به شکل طبیعی خود باز می‌گردد.

رژیم غذایی نادرست و ریزش مو

تغذیه نادرست یکی از علل اصلی ریزش مو محسوب می‌شود، در صورتی که فقر مواد مغذی در بدن بروز کند، به دلیل اینکه این مواد مغذی در اندام‌های حیاتی مصرف می‌شود مواد مورد نیاز به مو‌ها نمی‌رسد و موجب ریزش مو در خانم‌ها می‌شود.

بلایی که اتو مو بر سرتان می آورد

نگهداری و مراقبت از مو‌ها نیز از علل تاثیرگذار در رشد موهاست، کسانی که مو‌های خود را محکم می‌بندند یا به طور مداوم از دستگاه‌های صاف کننده یا فر کننده مو استفاده می‌کنند گرفتار ریزش مو می‌شوند، به همین دلیل باید در استفاده از این وسایل برای زیبایی مو رعایت احتیاط را کرد.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 426319 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟