رشد سریع مو با آب پیاز+دستور تهیه ماسک خانگی

روغن زیتون به دلیل وجود مواد مغذی باعث تقویت و افزایش رشد مو می شود علاوه بر اینریزش مو را کاهش می دهد.

مقداری روغن زیتون را گرم کنید و بر روی موها و پوست یر خود ماساژ Massage دهید بگذارید یک شب بماند و صبح روز بعد با آب و شامپو بشویید.

در روشی دیگر مقداری روغن زیتون را با روغن نارگیل یا روغن کرچک ترکیب کنید و بر روی موها و پوست سر ماساژ دهید بگذارید یک شب بماند و صبح روز بعد با آب و شامپو بشویید.

یکی دیگر از روش های طبیعی برای تقویت و رشد سریع مو این است که ۳ قطره سدر، ۲ قطره آب لیموترش تازه و ۳ قطره رزماری را به ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون اضافه کنید و به مدت یک ساعت موها و پوست سر را با آن ماساژ دهید و سپس با آب و شامپو بشویید.

ماسک موی سفیده تخم مرغ برای تسریع رشد مو

ماسک مو سفیده تخم مرغ باعث می شود تا ضخامت موهای شما بازگردد و به رشد مو تسریع می بخشد. ابتدا سفیده های تخم مرغ را در یک کاسه به خوبی هم بزنید سپس سفیده تخم مرغ را در دمای اتاق به مدت یک ساعت قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده سفیده تخم مرغ بر روی مو ها و پوست سر خشک خود بمالید و ۲۰ دقیقه مکث کنید سپس موهای خود را با آب ولرم و شامپوی پاک کننده شستشو دهید و اگر جنس مو های شما خشک است از یک نرم کننده مو در پایان کار استفاده کنید. می توانید سفیده تخم مرغ را با مقداری عسل و زیتون مخلوط کنید و مخلوط این مواد را بر روی مو های خود بزنید. بهتر است که در ماه یکبار از ماسک موی تخم مرغ استفاده کنید.

فواید سیب زمینی برای تقویت مو

بعنوان یک منبع غنی از ویتامین A، B و C، کلسیم، پتاسیم، آهن و فسفر یک درمان شگفت انگیز برای رشد مو، جلوگیری از خشکی و سفید شدن زودرس مو می شود. ۱/۲ فنجان آب سیب زمینی را در کاسه ریخته و یک قاشق غذاخوری عسل، یک کمی آب و یک زرده تخم مرغ به آن اضافه کرده و آنها را مخلوط کنید و به مدت ۳۰ دقیقه روی سرخود گذاشته و بعد از آن با شامپو ملایم بشوئید. انجام این کار یکبار در هفته به اندازه کافی به تقویت و بازسازی موهای ضعیف و شکننده کمک میکند. بعداز چند ماه به طور واضح تغییر را در موهای خود مشاهده میکنید.

تاثیر روغن کرچک برای پوست سر

یکی دیگر از روغن های طبیعی سالم و مغذی است که بسیار مفید برای افزایش رشد سریع موها می باشد. سرشار از ویتامین E و آمینو اسیدهای ضروری به خصوص امگا۹ که برایسلامت پوست سر و فولیکول ضروری است میباشد. هم چنین روغن کرچک درمان طبیعی قوی برای پسوریازیس پوست سر است. روغن کرچک خالص چسبناک است در نتیجه بهتر است آن را با روغن های دیگر مثل نارگیل، زیتون و بادام رقیق کنید. آن را به پوست سر مالیده و برای ۱۰ دقیقه ماساژ دهید و سپس برای مدت یک ساعت آن را رها کنید سپس آن را با شامپو ملایم بشوئید. این کار را برای مدت ۲ تا ۳ بار در هفته میتوانید تکرار کنید تا نتیجه بهتر بگیرید.

با عسل موهای خود را تقویت کنید

عسل به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی موی سر شناخته می شود که از ریزش مو و شوره سر جلوگیری کرده و باعث تقویت و رشد سریع موی سر می شود.

نصف یک فنجان عسل را با ۱/۴ فنجان روغن زیتون ترکیب کرده و کمی گرم کنید، آن را بر روی موهای خود ماساژ دهید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند سپس با آب سرد و و شامپو بشویید.

توجه داشته باشید که تقویت مو با عسل و دارچین، تقویت مو با پیاز و عسل و تقویت مو با موم عسل کارآیی بیشتری دارد.

روش استفاده آب پیاز بر روی مو

ابتدا پیاز را برش دهید و آن را رنده کنید سپس با کمک پارچه تمیزی آب پیاز را بگیرید. آب پیاز را ۲ بار در هفته به مدت ۲ یا ۳ ساعت به ریشه های مو خود بزنید.

هم چنین می توانید نصف پیاز را با ۳ حبه سیر و ۲ عدد چوب دارچین در ظرفی مناسبی با مقداری آب بجوشانید و این محلول را به مدت ۴ روز متوالی به صورت منظم برای موهای خود استفاده کنید. می توانید باقی مانده محلول را در ظروف شیشه ای درب دار نگهداری کنید.

جلوگیری از ریزش مو با آلوئه ورا

آلوئه ورا به تنهایی بسیار برای بدن مفید است. برای پاک کردن منافذ استفاده می شود و میزان PH را متعادل نگه میدارد. هم چنین برای جلوگیری از ریزش مو مفید است. گذاشتن آلوئه ورا روی پوست و مو روش بسیار موثری برای جلوگیری از ریزش مو و تحریک رشد مو است. مزایای آن وابسته به ۷۵ نوع ماده مغذی موجود در آن می باشد.

آنزیم های خاصی در آلوئه ورا مثل آنزیم های پروتئولیتیکی باعث می شوند تا سلولهای مرده پوست از روی سر پاک شوند که موجب مسدود شدن فولیکول مو بوده اند. علاوه بر این مواد مغذی موجب نرم و صاف و ابریشمی شدن مو می شوند. ۲ قاشق غذاخوری از شامپو خود را در کاسه ریخته و یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا، شیر نارگیل و ۱/۲ قاشق غذاخوری جوانه گندم اضافه کنید و با این مخلوط موهای خود را بشوئید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

سلفی بی شرمانه پرستاران با یک جسد +عکس

ناگفته های تلخ فریده از بی شرمی های پسرش

شیلا زن نیما بود اما از فرشاد بچه دار شد !

اعدام پریا استاد 34 ساله دانشگاه / او وقتی به هوش آمد همه چیز را باخته بود !

خواستگار شیطان صفت ریحانه را با 2 مرد به حجله اجباری برد

بلای هولناکی که بر سر نسرین زن چاق تهرانی در بیمارستان آمد

فیلم های مستهجن برای بی آبرو کردن یک مرد / زن دوستانش را به اتاق شوهرش فرستاد

نقشه شوم دختر جوان در سفر با مدیرعامل شرکت به دوبی / عکس های غیر اخلاقی رییس را به دادگاه کشاند !

اینترنتی برای یک شب عقد نادر شدم و به خانه اش رفتم !

سوسن برای یک شب عقد موقت می شد / نمی دانم بچه ام از کدام مرد است

کرم خاکی در دهان پیرزن مرده چه می کرد!؟ /اتفاق عجیبی که در بهشت زهرای تهران رخ داد!

تجاوز وحشیانه به دختر 10 ساله زیبا و درشت اندام

 

کدخبر: 412683 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟