روغنی جادویی در زیبایی ناخن و مو

از خواص روغن بادام شیرین برای پوست صورت و مو و ناخن در بیشتر برند های آرایشی بهداشتی و همچنین دارویی به عنوان یکی از پارامترهای اصلی استفاده می شود. روغن بادام شیرین یکی از بهترین روغن ها در این صنایع و همچنین آشپزی به شمار می رود.

از خواص روغن بادام شیرین برای پوست صورت و مو و ناخن در بیشتر برند های آرایشی بهداشتی و همچنین دارویی به عنوان یکی از پارامترهای اصلی استفاده می شود. روغن بادام شیرین یکی از بهترین روغن ها در این صنایع و همچنین آشپزی به شمار می رود. اما بهتر است قبل از استفاده از آن خواص روغن بادام شیرین برای پوست صورت و مو و ناخن را بشناسیم و بدانیم که این اسانس چه کارهایی می تواند انجام دهد.

روغن بادام شیرین چیست ؟

روغن بادام شیرین یک عصاره تهیه شده از بادام شیرین است. که از روش تقطیر استخراج می شود. حتی می توان آن را با فشردن هسته بادام نیز به دست آورد. زمانی که روغن کنسانتره به دست آمد آن را همراه با چربی های اشباع نشده و منوکسین ترکیب کرده و بسته بندی صورت می گیرد. این روغن میزان بسیار بالایی ویتامین E دارد. به صورتی که در ۱۰۰ گرم روغن بادام بیش از ۲۰۰ % نیاز روزانه یک انسان ویتامین E موجود است. با توجه به تراکم مواد مغذی در روغن بادام شیرین، این عصاره بیشتر به عنوان یک داروی خانگی و طبیعی جهت درمان بسیاری از بیماری ها به کار برده می شود.

روغن بادام شیرین را می توان به صورت موضعی و هم به صورت خوراکی مصرف کرد. روغن بادام در حالت دیگر مانند روغن بادام تلخ نیز وجود دارد. که با کمی از مواد شیمیایی مخلوط می شود. بنابراین روغن بادام تلخ را نباید هرگز به صورت خوراکی مصرف کرد.

خواص روغن بادام شیرین برای پوست صورت

از برترین خواص روغن بادام شیرین برای پوست صورت می توان به این نکات اشاره داشت :

محافظت از پوست های آسیب دیده، مرطوب کردن پوست صورت، روشن سازی پوست، کاهش التهابات پوستی، جلوگیری از پیری زود رس پوست، افزایش سلامت مو، تقویت ناخن ها و موارد دیگر.

پوست سالم با روغن بادام

با توجه به این که روغن بادام یک منبع غنی از آنتی اکسیدان ها و اسید های چرب امگا ۳ می باشد، اثرات بسیار مثبت و خوبی برای پوست دارد. در ضمن میزان بالای ویتامین E موجود در روغن بادام نیز در افزایش گردش خون تاثیر گذار است. این خواص به شما اجازه می دهند که رنگ پوست بسیار خوشایند و زیبا شود.

روغن بادام پوست را درخشان می کند

بسیاری از مشکلات و بیماری های پوستی مانند آفتاب سوختگی های شدید، اختلالات رنگ پوست و زخم ها و حتی پرمویی نیز به کمک روغن بادام شیرین قابل درمان است. روغن بادام شیرین می تواند نرمی و لطافت خاصی به پوست بدهد. با چند قطره روغن بادام شیرین به صورت موضعی، تمامی مشکلات پوستی درمان خواهند شد. اگر این فرآیند در طی یک هفته به صورت روزی یک الی دو مرتبه تکرار شود، تمام مشکلات پوستی بر طرف خواهد شد و رنگ پوست نیز متعادل می شود.

خواص روغن بادام شیرین برای التهاب پوست صورت

در صورتی که از هر گونه التهابات پوستی رنج می برید، به کمک روغن بادام شیرین می توانید آن را برطرف کنید. روغن بادام را بر روی قسمت هایی که دچار اگزما یا پسوریازیس یا روزاسه هستند قرار دهید تا به سرعت مشکلات آلرژیک آن نواحی بر طرف شود.

همان طور که می دانید برخی از مشکلات پوستی مرتبط با التهابات روده ای هستند، برای از بین بردن التهاب روده و تنظیم سلامت گوارش نیز می توان از روغن بادام شیرین مصرف کرد.

جوان بمانید

بسیاری از افراد به خصوص خانم ها از پیری زود رس می هراسند و از این که مسن تر از سن خود به نظر بیایید حس خوبی ندارند. استفاده مداوم از این روغن یک راه کار عالی برای این است که شما ظاهر پوست خود را همواره جوان و شاداب نگه دارید.

آنتی اکسیدان و ویتامین E دو عنصر کارساز در جوانی است. علاوه بر این دو، اسیدهای چرب و دیگر مواد فعال در روغن بادام وجود دارد که رادیکال های آزاد را قبل از آن که بتوانند جهش سلولی را خنثی کنند، از بین می برند. این واکنش منجر به کشش پوست و محو شدن چین و چروک ها می شود. به این ترتیب شما پوستی جوان و سرحال خواهید داشت.

خواص روغن بادام شیرین برای پوست صورت

علاوه بر خواص روغن بادام شیرین برای پوست صورت، این روغن موها را نیز تقویت می کند. روغن بادام شیرین میزان ریزش مو را کاهش می دهد. اثر ضد التهابی روغن بادام سبب می شود مشکلات مرتبط با مو مانند شوره سر کاهش پیدا کند. ویتامین E موجود در این روغن نیز در حفظ سلامت فولیکول های موی سرو افزایش زیبایی مو بسیار تاثیر گذار است.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

فوری / حسینی مجری ری استارت در فرودگاه دستگیر شد + عکس

عشقبازی نوعروس 19 ساله با مرد غریبه / امیر همخوابی آن دو را دید !

تهرانی ها، این 4 تبهکار را می شناسید؟! + عکس بدون پوشش

تجاوز وحشیانه به دختر خاله 20 ساله در مشهد

نقشه شیطانی 6 مرد برای زن جوان در یک خیابان خلوت مشهد

مرگ عجیب زهرا کریمی 14 ساله در بیمارستان یزد +عکس

سهیلا با پسر همسایه سر قرار بود که پدرش سر رسید !

اقدام شیطانی مدیر زن سایت فیلم های غیر اخلاقی با دانش آموزان دبیرستانی + عکس

فیلم / سرقت طلا به سبک دلبری و عشوه‌گری از مغاز طلافروش

پایان تلخ ارتباط مرموز یک زن با پسر جوان اهری

مرد شیطان صفت با 7 دختر جوان حمام کرد !+ عکس

متین مرا باردار کرد و با دختر دیگر داماد شد!

همخوابی شیطانی مجید با زن بیوه در شرکت همسرش !

سیمین مرا به سمت روسپی شدن کشاند / من شوهرم را دوست داشتم !

16 ساله بودم که روسپی عمویم شدم !

 

کدخبر: 410057 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟