بهترین روش صاف کردن موهای فر

داشتن موهای زیبا و خوش حالت برای هر کسی یکی از معیارهای مهم زیبایی اوست و برخی از روشهای آرایشگری این زیبایی را افزون تر کرده و جلوه خاصی به موها می دهد،یکی از این روشها اتو کردن موها می باشد.

روش کشیدن اتو مو

برای صاف کردن مو روشهای متعددی وجود دارد که هرکدام علاوه بر مزایا ،معایبی نیز دارند.سشوارکشیدن،اتوکردن،گلد کردن و استفاده از مواد مخصوص راههای مختلف برای صاف کردن موها می باشد.

برای استفاده از دستگاه اتو مو،ابتدا مو را با شامپوی مناسب شسته و از نرم کننده های مو استفاده کنید. قبل از اتو کشیدن موها حتما موها را با سشوار خشک کنید وآب موها را کاملا بکشید.

اتوی موی سرامیکی حرفه ای، یون های منفی و حرارت مادون قرمز تولید می کند که هنگام صاف کردن موها، رطوبت آنها را حفظ می کند.

در کنار کلید “on” دستگاه، یک قسمت مدرج هم برای تنظیم میزان حرارت اتو وجود دارد که می توانید با آن درجه حرارت مورد نظر خود را تنظیم کنید. قسمت های ضخیم تر و وزوزی تر موهایتان حرارت بیشتری لازم دارد. اگر موهایتان نازک و شکننده است، برای جلوگیری از آسیب دیدن آن ها، مطمئن شوید که اتو را روی حرارت کم تنظیم کرده اید.

برای موهای تقریباً صافی که فقط موج دارند و می خواهید آن ها را صاف کنید حتماً قبل از اتو، موادی مثل واکس مو یا کرم مو به مقدار کم به نوک انگشتان زده و به همه جای موها بمالید تا پوششی بین موی شما و اتو باشد و از سوختن مو جلوگیری شود چرا که این موها نسبت به موهای فر شکننده تر و ضعیف ترند و مقاومت کمتری دارند اما در مورد موهای فر تنها قبل از اتو از براق کننده ها استفاده شود و از واکس و کرم مو بعد از اتو، برای گرفتن خورده موهای روی سر و مو خوره ها، آن هم به مقدار خیلی کم کف دست ها زده و روی موها بکشید. (استفاده به مقدار زیاد از واکس و کرم بعد از اتو در موهای فر موها را وز خواهد کرد و قبل از آن هم در صاف کردن آن ها شما را دچار مشکل می سازد)

برای موهای خیلی فر بعد از یک بار اتو کشیدن همه ی موها با لایه های نازک، مقدار کمی واکس مو را کف دست ها زده و روی موها بکشید و بعد دوباره با جدا کردن لایه های ضخیم تر مو آن ها را اتو کنید تا کاملاً لخت و صاف شوند.

موهایتان را به چندین قسمت تقسیم کنید. تعداد این قسمت ها به ضخامت موهای شما بستگی دارد. قسمت را که در حال حاضر استفاده نمی کنید با سنجاق یا کلیپس ببندید تا هر بخش را به طور جداگانه صاف کنید.

یک راه آسان برای آن، این است که همه قسمت هایی را که در حال حاضر استفاده نمی کنید بالای سرتان یا پشت شانه هایتان جمع کنید. سپس هر بخش را برای صاف کردن، به طور جداگانه جلوی شانه تان بیاورید.

اتو را تا حدی به ریشه هر قسمت از موهایتان نزدیک کنید که پوست سرتان را نسوزانید. این معمولاً به این معنی است که صاف کردن موها را باید از فاصله از پوست سرتان شروع کنید.

اتو را محکم ببندید تا دو طرف داغ اتو با موهایتان در تماس باشد و موهایتان بین آن قرار گرفته باشد. اتو را خیلی محکم نگیرید؛ چرا که یک خط مرزی در بالای موهایتان، محلی که صاف کردن را از آنجا شروع کرده اید، ایجاد می کند. به علاوه اتو را به مدت طولانی در یک نقطه نگه ندارید که این کار هم روی موهایتان خط می اندازد.

اتو را در طول موهایتان پایین بکشید. این حرکت شما باید یک حرکت رفت و برگشت روان و ثابت از ریشه موها تا انتهای آن باشد. مهم ترین قسمت این روش این است که اتو را روی هر بخش از موها به مدت طولانی نگه ندارید. انجام این کار می تواند به موهایتان آسیب برساند و چین های ناخوشایندی روی آن ایجاد کند.

اگر موهایتان مستعد وز شدن است، بلافاصله بعد از صاف کردن هر قسمت، روی آن اسپری یا سرم مو بزنید. از استفاده از این محصولات، قبل از صاف کردن موها خودداری کنید؛ چرا که ممکن است با فرایند صاف کردن موها تداخل داشته باشد و روی آن اثر منفی بگذارد و همچنین باعث آسیب رسیدن به موها یا اتو شود.

هر بخش را چندین بار اتو بکشید تا موهایتان کاملاً صاف شود. بسته به ضخامت موهایتان، ممکن است فقط یکبار اتو کشیدن کافی باشد، یا اینکه مجبور باشید هر قسمت را چندین بار اتو بکشید.

همچنین قدرت اتوی مو هم تعیین کننده تعداد دفعات لازم برای اتو کشیدن قسمت خاصی از موهایتان است.

با تنظیم درجه حرارت پایین تر، مجبورید هر قسمت از موهایتان را دفعات بیشتری اتو بکشید.

اگر دیدید که از اتو بخار بلند می شود مضطرب نشوید؛ بخار در نتیجه تماس سرامیک داغ با هر گونه رطوبت باقی مانده روی موهایتان ایجاد می شود. با این حال اگر بوی سوختگی مو را احساس کردید، بلافاصله حرارت اتو را کم کنید.

نکات مهم در اتو کردن مو:

از یک شانه استفاده کنید. وقتی دارید یک قسمت را صاف می کنید، با استفاده از یک شانه دندانه ریز، نیم اینچ پایین تر از قسمتی که اتو می کنید را شانه کنید و به پایین بروید.

اطمینان حاصل کنید که قبل از استفاده از اتو، موهایتان تمیز، خشک و برس خورده است.

سعی کنید زیاد به موهایتان دست نزنید؛ انگشتانتان می تواند چربی زیادی تولید کند.

برای احتیاط و ایمنی، همیشه اتوی خود را پس از استفاده، خاموش کنید. اتویی که به صورت روشن به حال خود رها شده باشد، یا ممکن است بشکند و یا موجب آتش سوزی شود.

وقتی از اتو در نزدیکی گردن و گوشتان استفاده می کنید مواظب باشید؛ چرا که به راحتی می توانید خود را بسوزانید.

برای جلوگیری از چین خوردن موهایتان، اتو را در یک نقطه نگه ندارید و مدام آن را از بالا و قسمت ریشه ها به طرف پایین موهایتان حرکت دهید.

اتوی مو بسیار داغ است. آن را از دسترس کودکان و حیوانات خانگی دور نگه دارید.

استفاده ی مکرر و زیاد از اتوی مو باعث ریزش و کم شدن و فاصله انداختن بین موها خواهد شد، پس بهتر است تنها در مواقع خاص و گاهی اوقات این کار را انجام دهید.

موهای رنگ و هایلایت و مش شده را حتماً قبل از اتو با مقدار کمی واکس مو بپوشانید تا کمتر آسیب ببینند زیرا دکلره و رنگ مقاومت مو را در برابر حرارت کم می کند و به راحتی با گرم شدن موها،آن ها از وسط شکسته و می ریزند.

برای موهای خیلی فر چه طبیعی و چه رنگ شده قبل از اتو، بعد از شستشوی موها حتماً از نرم کننده استفاده شود تا راحت تر موها صاف شوند ولی در مورد موهای نازک اما حالت دار توصیه نمی شود.

از زدن ژل مو یا تافت و مواد چسبنده بعد از اتو کشیدن موها خودداری کنید مگر در موارد شینیون یا مدل های فانتزی خاص که باید مو سفت و چسبنده شود.

حالت موی طبیعی زیباترین حالت مو برای هر کدام از ماست پس آن را حفظ کنیم.

 

کدخبر: 400375 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟