تاثیر شیر در جوانسازی پوست صورت/درمان ترک پا

هر نوع پوستی که دارید، اعم از چرب، خشک، تیره، کک مکی یا جوش‌دار حتماً این مطلب را مطالعه کنید تا از خواص مفید شیر برای استفاده روی پوست آگاه شوید.

شیر برای شستشوی صورت

آیا چیزی در مورد شستشوی پوست با شیر می‌دانید؟ آنزیم لیپاز داخل شیر توانایی منحصر به فردی در جذب چربی‌های ناخالص پوست دارد. همچنین آنزیم پروتئاز شیر می‌تواند ناخالصی‌های پروتئینی پوست را از بین ببرد و اسید لاکتیک آن هم از بین برندهٔ سلول‌های مرده پوست است. شما می‌توانید پوست صورت خود را با شیر ماساژ Massage داده و سپس با پنبهٔ مرطوب آن را کامل خشک کنید. همچنین اگر پوست خشکی دارید می‌توانید یک مخلوط شیر و جوی دسری تهیه کرده و برای ماساژ پوست خود استفاده کنید.

شیر برای مرطوب کردن پوست‌های خشک

شیر یک محلول مرطوب‌کننده سالم با آب، چربی و پروتئین‌های است که می‌توانند به شکل طبیعی عوامل رطوبت‌زای پوست‌های خشک را تجدید کنند. چگونه می‌توان شیر را به عنوان محلول مرطوب‌کننده استفاده کرد؟ یکی از محصولات جانبی شیر، مثلا کرهٔ آب‌شده را به صورت و بدن بمالید. معروف است که روغن حیوانی که از شیر گاو و گوسفند تهیه می‌شود، درمان عالی لب‌های خشک و ترک‌خورده است.

شیر برای سفید کردن پوست

شیر باعث تسکین سلول‌های پوست می‌شود و شما می‌توانید برای جلوگیری از تیرگی و لکه‌های پوستی، شیر را به عنوان ماسک استفاده کنید.

شیر برای ترمیم پوست سالخورده

شیر واقعاً دارای خواص معجزه‌آسایی است. تمام آنزیم‌ها، پروتئین‌ها و مواد معدنی در بدن برای جلوگیری از چروکیدگی پوست از شیر کمک می‌گیرند، پس استفاده منظم از این جوان‌کننده پوست می‌تواند در جلوگیری از علائم پیری کمک کند. استفاده از کرم‌های ترمیمی که پایهٔ آنها شیر است، برای خواباندن پف صورت خوب است و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن در مقابل نور آفتاب از پوست محافظت می‌کند.

شیر برای نگهداری از پوست‌های حساس

افرادی با پوست‌های حساس اغلب به دنبال تمیزکننده‌هایی هستند که پوست‌های تحریک شده، قرمز و ملتهب را آرام کنند. حدس بزنید چه؟ بله شیر بهترین و سالمترین محلول تمیزکننده برای شما ست. از مصرف کردن محصولات شیمیایی محافظ پوست خودداری کنید و فقط با روزی ۲ بار ماساژ پوست با شیر و پاک کردن آن با پنبهٔ مرطوب به پوست خود لطف کنید.

شیر برای تسکین آفتاب سوختگی

هنگامی که شما در معرض آفتاب قرار می‌گیرید هیچ چیزی بهتر از شیر نیست. با یک پارچهٔ نرم و یک کاسه شیر سرد مرتباً محل آسیب دیده را مرطوب کنید. شیر به خاطر خواص ضدالتهابی، مرطوب‌کنندگی، و ترمیمی‌اش زودتر محل آسیب را بهبود می‌دهد. نکته مهم این است که از شیر نیم چرب یا پر چرب استفاده نکنید، زیرا چربی آن ممکن است مانع از کاهش دمای پوست شود و بهبود را به تاخیر بیندازد.

شیر برای بهبود ترک‌خوردگی پا

شیر با کشتن Killing پوست‌های مرده به درمان ترک‌های پا کمک می‌کند و خشکی پوست در این ناحیه را برطرف می‌کند. با درست کردن محلولی با نصف فنجان شیر، ۵ قاشق غذاخوری جوی دوسر، و ۵ قاشق غذاخوری نارگیل را در یک تشت آب گرم ریخته و پاهای خود را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در آن قرار دهید. در پایانِ این مرحله با استفاده از روغن نارگیل یا روغن حیوانی کف پا را ماساژ دهید. در طی چند هفته پوست شما نرم خواهد شد.

شیر برای رشد مجدد مو

آب‌دوغ (باترمیلک) که از شیر گرفته می‌شود، قادر به تامین تمام مواد معدنی و مغذی برای رشد مو است. بدین صورت که بعد از شستن کامل مو، باید آن را به موهای خود بکشید و بعد از ۵ تا ۱۰ دقیقه آنها را با آب گرم بشویید.

آیا خواص شیر در مشتقاتش هم یافت می‌شود؟

بله، شیر یا محصولات آن مثل آب‌دوغ و ماست خواصی تقریبا مشابه دارند. برای پوست چرب، آب‌دوغ و ماست بهترند حال آنکه برای پوست خشک انواع پرچرب و کامل آنها مناسب‌ترند.

تأثیرات جانبی مصرف شیر روی پوست

نوشیدن شیر در مقادیر زیاد منجر به جوش زدن پوست می‌شود، چنین نتیجه‌ای در مورد استفاده موضعی‌اش گزارش نشده است. در حالت کلی می‌توان گفت افرادی که دچار آکنه پوستی و جوش هستند، بهتر است از مشتقات شیر مانند دوغ و ماست استفاده کنند نه از شیر یا شیر پرچرب. از دیگر عوارض استفاده از شیر روی پوست این است که شاید پوست‌های حساس نتوانند شیر را تحمل کنند زیرا ph شیر کمی اسیدی است، به این خاطر بهتر است اگر پوست حساسی دارید، از شیر فقط به عنوان پاک‌کننده استفاده کنید.

 

 

کدخبر: 398705 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟