درخشندگی پوست با این شوینده طبیعی!/زیبایی تان را دو برابر کنید

با استفاده از یک شوینده طبیعی می توانید پوستی زیبا و درخشان داشته باشید.متخصصان شست و شوی پوست بدن با شیرخوراکی پر چرب را برای حذف سلول‌های مرده پوستی، کاهش چین و چروک، ازبین بردن لکه‌های پوستی و درخشان شدن این عضو از بدن اثربخش می‌دانند.

محققان حمام کل بدن با شیرخوراکی را توصیه نمی‌کنند، اما شست و شوی موضعی بخش‌هایی از پوست بدن که دچار مشکل هایی، چون چین و چروک یا لکه است با شیر خوراکی توصیه می کنند زیرا این ماده می‌تواند سبب کاهش عارضه شود.

ازجمله مواد مغذی در شیر می‌توان ویتامین E و روی را نام برد که سبب بی اثرشدن تشکیل رادیکال‌های آزاد پوستی، رفع خشکی و جلوگیری از ایجاد چین و چروک‌های صورت می‌شوند، مواد مغذی موجود در شیر همچنین سبب تحریک کلاژن سازی پوست صورت و جلوگیری از افتادگی آن می‌شوند.

شوینده ای طبیعی و ضدجوش

ویتامین D نیز یکی دیگر از ترکیب‌های مفید در شیر است که سبب کاهش ایجاد آکنه، افزایش خاصیت کشش پوست و از بین بردن لکه‌های تیره بر روی آن می‌شود.ویتامین‌های D و E موجود در شیر سبب تقویت و محافظت پوست دربرابر اشعه‌های مضرخورشید و آلاینده‌ها می‌شود، اسید لاکتیک موجود درشیر مانند نوعی لایه بردار سبب حذف سلول‌های مرده پوست می‌شوند و به این ترتیب پوست وادار به ساخت سلول‌های تازه می‌شود.

کارشناسان برای شست و شوی بخش‌های آسیب دیده پوست بدن با شیر توصیه می‌کنند افراد از شیر گرم استفاده کنند، زیرا نفوذ بیشتری در پوست بدن پیدا می‌کند، البته شست و شوی بدن با شیر بیشتر از ۱۵ دقیقه نباید باشد، زیرا افزایش این بازه زمانی سبب خشکی ناگهانی پوست می‌شود.

با آب دوغ پوستی لطیف و زیبا داشته باشید

محققان به جز شیرپرچرب برای درمان مشکل‌های پوستی، شست وشوی صورت با آب دوغ را توصیه می‌کنند. این ماده از باقیمانده شیر پس از گرفتن کره از شیر یا خامه ایجاد می‌شود و دارای باکتری‌های مفید است، آب دوغ (Buttermilk) دارای بیشترین میزان اسید لاکتیک است و سبب نرمی پوست و درمان مشکل‌های آن می‌شود.

درمان آفتاب سوختگی با شیر

از شیر همچنین برای درمان مشکل هایی، چون آفتاب سوختگی (نوع بدون زخم و جراحت) هم می‌توان استفاده کرد، زیرا حاوی ویتامین‌هایی برای تسکین درد پوست و ترمیم سریع آن است.کارشناسان توصیه می‌کنند افراد شیر گرم را درظرف تمیز بریزند و با استفاده از گاز استریل سطح پوست خود را به آن آغشته کنند و پس از ۱۵ دقیقه پوست را با آب گرم و شوینده‌های غیر اسیدی شست و شو دهند و در نهایت از کرم‌های مرطوب کننده برای حفظ زیبایی و سلامت پوست خود استفاده کنند.

 

کدخبر: 386917 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟