شربتی گوارا برای پیشگیری از پیری پوست+دستور تهیه

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی به تشریح تاثیر شربتی تابستانی برای جلوگیری از پیری زودرس پوست اشاره کرد.

؛ شربت آلبالو حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ،E ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱ ، B۲، B۶ ، قند طبیعی، پروتئین، کلسیم، فسفر، آهن، سدیم، منیزیم، پتاسیم، مس، روی، پکتین، آنتی اکسیدان، گوگرد و منگنز است.

برای بررسی خواص شربت آلبالو و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ درباره مهم‌ترین خواص شربت آلبالو اظهار کرد: این شربت عطش را رفع می‌کند و برای روزه‌داران در ماه رمضان بسیار مناسب است.

وی درباره خواص دیگر شربت آلبالو بیان کرد: این شربت ضد تهوع است و به خُرد شدن سنگ‌های کلیه کمک شایانی می‌کند؛ شربت آلبالو خاصیت اشتهاآوری دارد بنابراین برای کودکان کم اشتها بسیار مفید است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: شربت آلبالو نقش موثری در کاهش غلظت و چربی خون دارد؛ این شربت خون را هم تصفیه و از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند؛ شربت آلبالو موجب باز شدن رنگ چهره می‌شود.

عظما‌یی تأکید کرد: شربت آلبالو برای افراد گرم مزاج به ویژه اشخاص صفراوی (گرم و خشک) بسیار مناسب است؛ این شربت خارش، اگزما، کهیر و جوش را هم رفع می‌کند.

وی تصریح کرد: شربت آلبالو برای از بین بردن التهاب و ورم کلیه، معده و روده مفید است؛ این شربت بر هورمون ملاتونین در مغز اثر می‌گذارد و موجب تنظیم خواب می‌شود؛ شربت آلبالو برای مبتلایان به قند و فشار خون همچنین افرادی که دچار نارسایی‌های قلب Heart و کبد هستند، بسیار مناسب است.

عظمایی یادآور شد: شربت آلبالو به علت وجود ویتامین‌های A ، C و E خاصیت آنتی اکسیدانی دارد بنابراین بدن را در برابر بیماری‌های مختلف به ویژه انواع سرطان‌ها محافظت می‌کند.

شربت آلبالو بنوشید تا پوستی جوان و شاداب داشته باشید / خواص شگفت‌انگیز شربت آلبالو در جلوگیری از پیری زودرس پوست

مواد لازم برای تهیه ۲ لیتر شربت آلبالو‌

آلبالو یک کیلوگرم‌

عسل ۷۰۰ گرم تا یک کیلوگرم‌

آب به مقدار لازم

وانیل یک سوم قاشق چای‌خوری

آب لیمو ترش تازه یک قاشق مربا خوری

طرز تهیه

نخست آلبالو‌ها را به خوبی بشویید و هسته آنها را هم جدا کنید.

آلبالو‌ها را داخل مخلوط کن بریزید و عسل را هم به آنها اضافه کنید.

پس از اینکه مواد به خوبی مخلوط شدند شربت را داخل ظرف شیشه‌ای بریزید و آن را داخل یخچال قرار دهید.

موقع مصرف به مقدار دلخواه آب و یخ به شربت اضافه و جرعه جرعه میل کنید؛ البته اگر روزه‌داران قصد داشته باشند این شربت را در وعده افطار میل، نباید به آن یخ اضافه کنند.

شربت آلبالو را می‌توان همراه با شکر هم تهیه کرد البته ارزش غذایی شربت آلبالو با عسل بیشتر است؛ برای این منظور باید هسته آلبالو‌ها را جدا کنید و آنها را به مدت ۲۴ ساعت داخل یخچال بگذارید.

مخلوط آلبالوها و آب را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در حرارت ملایم قرار دهید تا بجوشد؛ در انتهای جوشیدن شکر را به مواد اضافه و خوب هم بزنید تا شربت قوام بیاید.

وانیل و آب لیمو ترش تازه را به شربت اضافه کنید.

پس از اینکه شربت کاملاً سرد شد آن را داخل ظرف شیشه‌ای بریزید و در یخچال قرار دهید.

 

کدخبر: 386079 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟