موهایی سالم و درخشان با این تکنیک ها در حمام

 همه ما دوست داریم که موهای زیبایی داشته باشیم و خوشبختانه با توجه و رسیدگی به موها می توان به این هدف رسید.

در این مقاله در مورد مراقبت از مو در حمام توصیه هایی شده است که می توانید با درنظر گرفتن آنها، موهایی سالم و درخشان داشته باشید.

مراقبت های مو در حمام

1- موهایتان را به طریقه درست بشویید. قبل از هرچیزی سعی کنید هر روز موهایتان را نشویید زیرا این کار باعث از بین رفتن چربی مو شده و آن را شکننده می کند.

درضمن استفاده مرتب از محصولاتی مثل اسپری موی سر، موس، ژل و یا تولیدات ضد فر شدن موها منجربه تجمع این مواد در موها شده و از توزیع چربی جلوگیری می کنند.

بنابراین توصیه می شود درصورتی که از این مواد استفاده می کنید، بلافاصله در پایان روز موهایتان را بشویید. اما اگر از این محصولات استفاده نمی کنید، می توانید موهایتان را با آب خالی و بدون شامپو بشویید.

در هر حال، به طور کلی برای شستن موها موارد زیر را رعایت کنید:

* به جای استفاده از یک حالت دهنده، سرتان را با یک شامپو ماساژ Massage دهید. این کار را تقریبا به مدت 40 ثانیه انجام داده و بعد سرتان را آبکشی کنید.

اگر موهایی چربی دارید، این روند را دومرتبه تکرار نمایید. ماساژ سر باعث بالا رفتن گردش خون در سر شده و از ریزش موهای ممانعت می کند.

اگر موهایتان مجعد می باشد از شامپوهای فاقد سولفات و سیلیکون استفاده نمایید.

* مقداری حالت دهنده روی کف دست خود ریخته و بعد آن را به موهایتان از نوک تا ریشه بمالید. اگر می خواهید موهایتان صاف شوند، اجازه دهید حالت دهنده روی موهایتان قبل از آبکشی چند دقیقه ای بماند.

2- اگر برایتان سخت نیست، موهایتان را با آب سرد آبکشی کنید. در غیر اینصورت حداقل در مرحله آخر شستشو از آب سرد استفاده کنید.

این کار باعث می شود تا رطوبت در موهایتان باقی مانده و درنتیجه آن ها صاف و شفاف به نظر برسند.

از آب گرم زمانی که موهای تان بسیار کثیف اند و یا اینکه بسیار چرب می باشند استفاده کنید.

3- موهایتان را با احتیاط با سشوار خشک کنید. برای خشک کردن موها می توانید از سشوار استفاده کنید.

سشوار اگر درست استفاده شود به مراتب از خشک شدن موها به خودی خود بهتر است. برای این منظور زمانی که از شسوار استفاده می کنید آن را روی حالت باد سرد قرار داده و با فاصله از موها نگه دارید. تا جای ممکن از خشک کردن موها توسط حرارت خودداری کرده و سشوار را زیاد به آنها هنگام خشک کردن نزدیک نکنید زیرا حرارت به موها آسیب می زند.

درضمن بعد از پایان حمام هرگز موهایتان را با حوله نچلانید زیرا موهای خیس بسیار شکننده می باشند و با فشار خشک کردن، باعث خرد شدن و ریزش آنها می شود.

4- هرگز موی خیس را برس نکشید. موهای خیس کشنده شکننده بوده و مستعد خرد شدن هستند. ضمنا هرگز زیاد از برس استفاده نکنید.

بعضی ها فکر می کنند هرچقدر بیشتر برس بکشند موهایی صاف تر خواهند داشت درحالیکه این کاملا نادرست می باشد. زیاد برس کشیدن باعث شکنندگی و ریزش موها می شود.

همچنین اگر از برس می خواهید استفاده کنید سعی کنید نوعی که از مواد طبیعی ساخته شده است را خریداری نمایید.

5- گاهگاهی از یکسری درمان های ویژه برای موهای خود استفاده کنید. با به کارگیری یکسری محصولات ویژه برای درمان موی سر می توانید سلامت موی خود را تضمین کنید.

برای این منظور از درمان های خانگی مثل روغن تخم مرغ، روغن زیتون، روغن آووکادو و یا روغن نارگیل بهره بگیرید. همچنین می توانید از ماست و کرم های مخصوص مو نیز استفاده نمایید.

همچنین هفته ای یکبار از حالت دهنده هایی استفاده کنید که نیاز به آبکشی ندارند. این نوع از حالت دهنده های مو به خوبی در موهای آسیب دیده نفوذ کرده و موهای بیمار را کاملا درمان می کنند.

6- از رژیم غذایی مناسبی پیروی کنید. تغذیه مناسب جلوی ریزش موی سر را می گیرد. اسیدهای چرب مثل امگا 3 سلامت پوست و مو را تضمین می کند.

بنابراین باید به طور مرتب از خوارکی هایی مثل انواع ماهی، روغن تخم کتان، گردو، بادام و شیر تغذیه کنید. علاوه بر این، ویتامین های B6 و B12 و همچنین اسید فولیک بسیار برای سلامت مو ضروری هستند.

ضمنا پروتئین نیز نقش مهمی در بهبود شرایط مو ایفا می کند، بنابراین به طور مرتب سبزیجات و میوه جات تازه و همچنین ماهی، مرغ، سویا و تخم مرغ را در برنامه روزانه خود بگنجانید.

مراقبت از موهای صاف در حمام

1- از شامپو و حالت دهنده مناسب برای موهای صاف استفاده کنید. اگر موهای صاف و خوبی دارید ترجیحا از شامپو و حالت دهنده هایی استفاده کنید که حجم موها را زیاد می کنند.

البته اگر شامپوهای معمولی روی موهای تان کار نمی کنند، نوعی که بدون سیلیکون و سولفات هست را تهیه نمایید.

2- موهایتان را با برسی که انتهای آن صاف و بزرگ است شانه کنید. این کار نه تنها حالت موهایتان را بهتر می کند بلکه باعث صاف و یکدست شدن آنها نیز می شود.

مراقبت از موهای فر و موج دار

1- از شامپو و حالت دهنده مناسب موهای فر و مجعد استفاده کنید. حتما شامپوهای فاقد سیلیکون و سولفات را برای شستن موهای خود به کار گیرید.

2- درصورت نیاز، موهای خود را بشویید. از شستن بیش از حد موهای خود بپرهیزید زیرا اینکار باعث از بین رفتم چربی مو شده و آن را خشک و شکننده می سازد.

موقع شستن موهای خود کاسه سرتان را به خوبی ماساژ داده و اجازه دهید تا شامپو از نوک تا ریشه موها جریان یابد.

ضمنا بعد از اینکه به موهایتان حالت دهنده زدید، با شانه ای که بین دندانه هایش فاصله زیادی است، موهای خود را شانه کنید. درنهایت موهایتان را با آب گرم یا سرد آبکشی کنید.

3- موهایتان را خشک کنید. از یک تی شرت و یا حوله ای که 100 درصد نخی می باشد برای خشک کردن موهای خود استفاده کنید. هرگز موهای خیس خود را با حوله نچلانید.

4- هفته ای یکبار از یک حالت دهنده قوی استفاده کنید. سپس ماهی یکبار هم از روغن های با طبع گرم برای براق و شفاف کردن موهای خود بهره بگیرید.

5- از برس کشیدن موهای خود اجتناب کنید. به جای برس کشیدن از شانه هایی که بین دندانه های آن فاصله زیادی است استفاده نمایید.

6- قبل از مرتب کردن موهای خود از حالت دهنده هایی که نیاز به شستن ندارند استفاده نمایید. همیشه سعی کنید موقعی که موهایتان هنوز خیس می باشند آنها را به هر فرمی که دوست دارید مرتب کنید.

7- از محصولات حاوی الکل جدا خودداری کنید. اسپری های حاوی نمک دریا در صورتی که دارای حالت دهنده باشند برای موهای فر و موج دار بسیار مناسب هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 373828 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟