ماسک های طبیعی و خانگی برای پاکسازی و جوانسازی پوست

ابتدا یک سیب‌زمینی بزرگ را پوست بگیرید و بعد آن را آبگیری کنید. سپس ۲ قاشق غذا‌خوری شیر، ۱ قاشق غذا‌خوری عسل به آن اضافه کنید و تمام ترکیبات را در یک کاسه شیشه‌ای با هم خوب مخلوط کنید. ماسک را به تمامی سطح پوست صورت و گردن‌تان بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه با آب‌ولرم بشویید. برای نتیجه‌گیری مورد نظرتان ۲بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

بیشتر خانم‌ها علاقه‌مند هستند تا پوستی زیبا، شفاف و بی‌عیب و نقص داشته باشند. معمولا هرچه به آخر سال نزدیک‌تر می‌شویم این علاقه‌مندی بیشتر و بیشتر می‌شود و همه به دنبال راه‌حل‌های گوناگونی هستند تا برای تعطیلات و مناسبت‌های سال جدید ظاهری خیره‌کننده داشته باشند. اما متاسفانه با سبک زندگی امروزی و انواع مختلف آلودگی‌های محیطی تمیز نگه داشتن پوست کار ساده‌ای نیست. مجاورت بیش از اندازه پوست با اشعه‌های خورشیدی، آلودگی‌ هوا، ذرات و گرد و غبار، غذاهای ناسالم و رژیم غذایی نامناسب همگی از دلایل شایع ایجاد جوش، آکنه، تغییر رنگ پوست و به طور کلی پوست ناسالم هستند.

به منظور رفع این دسته از مشکلات پوستی کرم‌ها، ژل‌ها و لوسیون‌های مختلفی برای استفاده وجود دارد که در بیشتر مواقع خیلی سریع پوست شما را شفاف و درخشان می‌کنند. اما بهتر است به خاطر داشته باشید همیشه استفاده از این نوع محصولات آرایشی بی‌خطر و ایمن نیست و حتی در بسیاری از مواقع به دلیل ترکیبات شیمیایی به کار رفته در آن‌ها، می‌توانند حساسیت‌زا باشند. خوش‌بختانه همیشه جایگزین طبیعی وجود دارد که با استفاده منظم و مستمر از آن‌ها نتیجه دلخواه‌تان حاصل می‌شود. در ادامه مطلب امروز با لیستی از بهترین‌ ترفندهای خانگی برای زیبایی پوست‌تان آشنا خواهید شد.

۱- ماسک سیب‌زمینی و شیر

ابتدا یک سیب‌زمینی بزرگ را پوست بگیرید و بعد آن را آبگیری کنید (می‌توانید سیب‌زمینی را خرد کنید و در مخلوط‌کن بریزید تا کاملا له شود). سپس ۲ قاشق غذا‌خوری شیر، ۱ قاشق غذا‌خوری عسل به آن اضافه کنید و تمام ترکیبات را در یک کاسه شیشه‌ای با هم خوب مخلوط کنید. ماسک را به تمامی سطح پوست صورت و گردن‌تان بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه با آب‌ولرم بشویید. برای نتیجه‌گیری مورد نظرتان ۲بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

۲- ماسک جوش‌شیرین و روغن لاوندر (اسطو‌خودوس)

برای تهیه این ماسک نصف قاشق چای‌خوری جوش‌شیرین را با ۱ قاشق چای‌خوری عسل و ۱ قطره روغن لاوندر ترکیب کنید. همه مواد را خوب هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط و خمیر شوند. پوست‌ صورت و انگشت‌تان خود را تمیز کنید و ماسک را با کمک انگشت‌تان خود روی صورت‌تان بمالید. بگذارید ماسک ۵ تا ۱۰ دقیقه روی صورت‌تان بماند و بعد با آب‌گرم آن را بشویید و با استفاده از یک حوله نرم و تمیز پوست‌تان را خشک کنید.

۳- ماسک گوجه‌فرنگی و کشک

چند عدد گوجه‌فرنگی را در مخلوط‌کن بریزید تا کاملا له شوند. در ادامه ۱ قاشق غذا‌خوری کشک و مقداری هم بلغور جو‌ دو‌سر به آن اضافه کنید. ماسک را روی صورت و گردن‌تان بمالید و چند دقیقه صبر کنید تا مواد به خوبی جذب پوست‌تان شوند.

۴- ماسک هویج و عسل

۱ یا ۲ هویج را رنده و یا در مخلوط کن بریزید تا له شوند. سپس نصف قاشق غذا‌خوری عسل به آن اضافه کنید و روی صورت‌تان بمالید. ۱۵ دقیقه صبر کنید تا ماسک روی صورت‌تان خشک شود و بعد آن را با آب سرد پاک کنید.

۵- ماسک کدو‌حلوایی و سیب‌زمینی

برای تهیه این ماسک ۵ تا ۶ تکه کوچک کدو‌حلوایی و سیب‌زمینی را پوست بگیرید و در مخلوط‌کن بریزید تا له و خمیر شوند. ترکیب به دست آمده را در ۱ کاسه شیشه‌ای بریزید و مقداری آب‌لیمو تازه هم به آن اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید و روی پوست‌تان بمالید. ۲۰ دقیقه بعد در حالی که ماسک روی پوست‌تان خشک شده است آن را با آب‌گرم پاک کنید.

۶- ماسک موز و ماست

در یک کاسه با اندازه مناسب، ۱ عدد موز رسیده را با استفاده از چنگال له و پوره کنید و ۱ قاشق غذا‌خوری ماست به آن اضافه کنید. برای اثر‌بخشی بیشتر و روشن‌تر کردن پوست‌تان می‌توانید ۱ قاشق چای‌خوری آب‌لیمو تازه را همراه با ۱ قاشق چای‌خوری عسل به سایر مواد اضافه کنید و خوب هم‌ بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند. ماسک را روی صورت و گردن خود بمالید و بعد از اینکه خشک شد آن را با آب‌ولرم بشویید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 364656 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟