خطر زلزله در اصفهان + جزییات

منصور شیشه فروش در جلسه تفاهم‌نامه بهینه‌سازی مصرف انرژی و بهره‌گیری ازانرژی‌های خورشیدی که در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: باید از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و مراکز تحقیقاتی بیشتر استفاده شود و انتظار می‌رود برای اجرایی شدن تفاهم‌نامه، هر دستگاه به وظایف خود عمل نماید، تفاهم نامه به صورت کامل بررسی و نقطه نظرات به صورت مکتوب ارسال و از دستگاه‌های برتر نیز تقدیر شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: در اجرای این تفاهم نامه هر دستگاه وظیفه‌ای دارد و هر کس به اندازه خودش مسئول است هر دستگاه اجرایی باید وظایف خود را برای اجرای آن لیست کرده و ارائه دهد.

شیشه فروش با اشاره به اینکه برخی مصوبات تفاهم‌نامه قبلی اجرا نشده است، افزود: عملکرد و چالش‌های اجرایی شدن مصوبات باید بررسی شود تا مشخص شود چرا بعضی مصوبات اجرا نشده است و برای آن راهکار ارائه شود.

وی با اشاره به زلزله کرمانشاه و مناطق بازسازی شده توسط دستگاه‌های اجرایی استان اصفهان، گفت: با توجه به اینکه بازسازی هابا کیفیت خوبی انجام گرفته است با وجود زلزله های اخیر مشکلی برای این ساختمان ها پیش نیامده است.

شیشه فروش در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه به‌منظور بهینه‌سازی مصرف انرژی مردم باید آموزش ببینند، اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ها باید به گونه‌ای باشد که حداقل در یک مورد بازدهی کامل داشته باشد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت زلزله خاموش در استان اصفهان، گفت: فرونشست زمین از جمله مهم ترین مسائلی است که باید به صورت جدی پیگیری شود.

رییس کمیسیون انرژی، محیط زیست و استاندارد مصالح ساختمانی سازمان نظام مهندسی کشور در خصوص برگزاری همایش ساختمان پایدار و انرژی و ابعاد آن در این جلسه توضیحاتی ارائه داد و بر همکاری بین ارگان‌های اجرایی استان تاکید کرد و از تشکیل کارگاه‌های تخصصی در این نمایشگاه خبر داد.

مدیر روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان نیز، اظهار کرد: فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف برق و انرژی، استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها برای برگزاری همایش‌ها، بحران آلودگی هوا و افزایش کارایی موتورخانه‌ها، اجرای طرح‌های پژوهشی مشترک از جمله انرژی‌های تجدیدپذیر با توجه به گپ آمایش اداره کل هواشناسی Meteorology از جمله موضوعات محوری مورد نظر در برگزاری این جلسات است.

صرامی افزود: تبلیغات این تفاهم‌نامه در هر ارگان، اجرای لوایح طرح شهر خورشیدی شورای شهر و شهرداری اصفهان، اهمیت برگزاری نمایشگاه و ترویج مقررات ملی ساختمان، طرح ملی ارتقای کارایی موتورخانه‌ها و ممیزی انرژی ساختمان‌ها از جمله دیگر مباحث مورد تاکید دستگاه‌های اجرایی ٢١ گانه استان اصفهان در این جلسه است.

در جلسه تفاهم‌نامه بهینه‌سازی مصرف انرژی و بهره‌گیری ازانرژیهای خورشیدی که با حضور منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری و مدیران و نمایندگان برخی دستگاه‌های اجرایی ٢١ گانه استان طرف تفاهم برگزار شد، هماهنگی‌های لازم به‌منظور تمدید تفاهم‌نامه بهینه‌سازی مصرف انرژی، برگزاری همایش ملی ساختمان پایدار و انرژی، برگزاری نمایشگاه بین المللی بهره‌وری آب و انرژی در ساختمان، صنعت و حمل‌ونقل و معرفی ساختمان‌ها برای ممیزی انرژی و ارتقای کارایی موتورخانه‌ها انجام گرفت.

از جمله ٢١ ارگان طرف این تفاهم‌نامه، سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، معاونت برق و انرژی وزارت نیرو، سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، استاندار اصفهان، مدیریت بحران استانداری اصفهان، شورای اسلامی شهر اصفهان، اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری اصفهان است.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟