زمینه های لازم برای سرمایه گذاری در ابرکوه فراهم است

به گفته کارشناسان برغم بحرانی بودن منابع آب و تداوم خشکسالی در دودهه اخیر وجود زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی نوین و صنایع تبدیلی و بسته بندی و همچنین دامپروری شرایطی را پدید آورده که می توان در جهت شکوفایی قابلیت ها و توانمندیها وتوسعه هر چه بیشتر این شهرستان موثر باشد. . 
کارشناسان می گویند: توانمندی های بخش کشاورزی و باغی در شهرستان ابرکوه توانسته این شهرستان را به قطب های مهم کشاورزی استان یزد تبدیل کند و در برخی تولیدات زارعی و باغی نظیر گندم و زردآلو جایگاه خوبی در استان داشته باشد.
این شهرستان با تولید سالانه بیش از 190 هزار تن انواع محصولات کشاورزی یکی از مراکز مهم تولید بخش کشاورزی استان یزد محسوب می شود که سرمایه گذاری در این بخش علاوه بر ایجاد فرصت های شغلی، موجب رشد و توسعه اقتصادی منطقه شده است. 
مجتمع های گل خانه ای ، دامداری دراین شهرستان در شکوفایی بخش کشاورزی ودامداری ایجاد کرده است و ایجاد صنایع تبدیلی جایگاه خوبی دراین بخش دارد.
ابرکوه با داشتن نیروهای جوان وتحصیل کرده بخش کشاورزی نقش تاثیر گذاری می توانند برای رشد و توسعه این بخشها داشته باشند. 
به گفته مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه ، این شهرستان پتانسیل خوبی برای جذب تسهیلات بخش کشاورزی دارد و امیدواریم با تخصیص تسهیلات جدید بتوانیم گوشه ای از نیازهای متقاضیان سرمایه گذاری دربخش کشاورزی را رفع کنیم.
مهدی غیب الهی درگفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهارکرد: جهاد کشاورزی ابرکوه اقدام به آماده سازی30 هکتار اراضی برای کاشت محصولات گلخانه ای کرده طوری که زیرساختهای آن شامل آب ، برق ، گاز ، استخر تامین آب و جاده مهیا شده است.
وی اضافه کرد: این طرح می تواند زمینه اشتغال پایدار برای فارغ التحصیلان و متخصصان کشاورزی برای توسعه واحدهای گلخانه ای باشد .
این مسئول ، توسعه کاشت محصولات گلخانه ای را گامی مهم در جهت اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری و نیز رشد صادرات محصولات گلخانه ای عنوان کرد.
وی همچنین گفت: اکنون هفت مجتمع دامداری با ظرفیت بیش از 600 واحد دامی و همچنین یک واحد مجتمع گلخانه ای به مساحت 15 هکتار با ظرفیت 52 واحد 3 هزار مترمربعی آماده شده که بخشی ازآن به واجدین شرایط واگذار وبخشی آماده واگذاری است .
مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه تصریح کرد: این شهرستان همچنین ظرفیت های خوبی برای ایجاد اشتغال در بخشهائی همچون تولید گوشت مرغ ، واحدهای گاوداری شیری و پرواربندی دام سبک و سنگین ، پرورش شتر ، پرورش ملکه و زنبورعسل ، ایجاد میادین عرضه دام ، مرکز شیر سیار ، احداث صنایع تبدیلی و تکمیلی و پروژه های اشتغالزایی زنان روستائی دارد. 
شهرستان ابرکوه با 2بخش و 50 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری جنوب غربی یزد واقع است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع:ایرنا

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟