پیگیر جدی مطالبات تولیدکنندگان هستیم
به گزارش رکنا ازقزوین، مهدی عبدیان در نشست خبری با خبرنگاران استان قزوین در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی برگزار شدافزود: یکی از برنامه‌های اتاق بازرگانی راه‌اندازی سالانه بین ۱ یا ۲ دفتر نمایندگی در کشورهای هدف است که با تحقق این مهم، فعالین اقتصادی و صادرکنندگان با کشور مقصد ارتباط گرفته و روابط خارجی تجاری برقرار می‌کنند‌.
 
وی ادامه داد: با توجه به اینکه حدود ۶۰۰ میلیون نفر در همسایگی کشور ما زندگی می‌کنند تلاش داریم که با کشورهای همسایه ارتباط برقرار کنیم که می‌توانیم به افغانستان، عراق و تاجیکستان اشاره کنیم‌.

رئیس اتاق بازرگانی قزوین یادآورشد: اولین دفتر اتاق بازرگانی قزوین در استان سلیمانیه عراق راه اندازی خواهد شد و در ادامه این دفاتر در همه کشورهای هدف با اولویت میزان تجارت و تعامل بازرگانی با کشورمان دایر خواهد شد.

وی بیان کرد: کشورهای افغانستان و تاجیکستان و آسیای میانه با ظرفیت جمعیت چند صد میلیون نفری از بازار جمعیتی بسیار مناسبی برخوردارند که باید برای صادرات محصولات خود از استان قزوین به این کشورها برنامه ریزی اصولی داشته باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی قزوین در ادامه در خصوص اهمیت صادرات اظهارداشت: برای ما صادرات اهمیت مضاعف دارد لذا درصددیم برای سال آینده برنامه ریزی مدونی در این خصوص انجام دهیم و امیدواریم در این زمینه اتفاقات خوبی را شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: تعداد کارت‌های صادره برای اعضای اتاق بازرگانی که طی ۲۰ سال اخیر صادر شده بود ۱۹۷۶ کارت بود و حدود ۶۰۰ کارت فعال بود اما در حال حاضر حدود ۱۳۳۰ کارت فعال داریم.عبدیان اذعان کرد: ۳۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از اتاق ایران بودجه أخذ شده که هشت میلیارد تومان باقی مانده و فروردین ماه به اتاق بازرگانی قزوین پرداخت می‌شود

وی در خصوص ساماندهی هیئت های تجاری اعزامی به خارج هم گفت: در سالهای قبلی دعوت از هیئت های خارجی و یا اعزام ها خروجی نداشته است و اگر حتی یک قرارداد ۱۰۰ هزار دلاری هم امضا شود یعنی موفق بودیم لذا امسال تاکید جدی داریم که این برنامه ها هدفمند و توام با دستاورد باشد.

 رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین یادآورشد: باید حتما اعزام ها تخصصی و مرتبط باشد و از این پس یک نفر از کمیسیون و کمیته تخصصی اتاق با تیم ها اعزام خواهد شد و تلاش می کنیم این سفرهای خارجی حتما به نتیجه اقتصادی منجر شود.

وی افتتاح گمرک چرم‌سازی را از جمله اتفاقات خوب حوزه بازرگانی در این استان دانست و گفت: این اتفاق مبارک با پیگیری‌های اتاق بازرگانی قزوین محقق شد.

عبدیان افزود: تامین امنیت سرمایه گذاری از دیگر دغدغه های ما در اتاق بازرگانی است و از همه امکانات و ابزار خود استفاده می کنیم تا شاهد حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی بیشتری در استان باشیم.

 

لیلابیگدلی/قزوین

 

 

 

 

کدخبر: 981432 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟