اعتبارات برقرسانی روستایی در استان کافی نیست
به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین،  نشست مجمع نمایندگان استان قزوین با مدیران صنعت آب و برق در شرکت آب منطقه ای قزوین برگزار شد.
مسعود خواجه وند در این نشست اظهارداشت: با توجه به محدودیت هایی که در زمینه انرژی داریم با اجرای طرح های مدیریتی نسبت به کاهش مصرف در بخش های مختلف صنعت، کشاورزی، خدمات و خانگی اقدام کرده ایم.

وی اضافه کرد: طرح مدیریت مصرف انرژی را در بخش های صنعتی و کشاورزی با هماهنگی قبلی و اطلاع رسانی به صنعتگران آغاز کرده ایم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین تصریح کرد: بیش از 65 درصد انرژی برق در استان قزوین در بخش صنعت مصرف می شود که نشان می دهد استانی مولد هستیم اما وضعیت کاهش منابع آبی و کم شدن تولید در نیروگاههای برق آبی، با گرفتن همکاری از صنایع در بازه های تعطیلات و تعمیرات آنها برای مدیریت بار اقدام کرده ایم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین یادآورشد: در خصوص اعتبارات ناشی از عوارض برق که در قانون بودجه سال جاری دیده شده ضمن تشکر از اقدامات مجلس محترم، تقاضا داریم اعتبارات یاد شده به بخش های مرتبط با توسعه ، اصلاح و بهینه سازی شبکه های فرسوده در بخش روستایی تخصیص یابد

خواجه وند تصریح کرد: با تخصیص بموقع و کافی اعتبارات می توانیم طرح های مهم توسعه برقرسانی در شهرها و روستاها و اصلاح شبکه را با سرعت بیشتری به پایان برسانیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین با اشاره به اهمیت توسعه نیروگاههای تجدیدپذیر در استان اظهار داشت: با توجه به مشکلات ناشی از مصرف سوخت در نیروگاههای فسیلی در شرایط کنونی نیازمند توسعه نیروگاههای تجدیدپذیر(بادی و خورشیدی) در استان هستیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 163 مگاوات نیروگاه بادی در کهک تاکستان و سیاهپوش ایجاد شده در حالی که ظرفیت موجود در تونل بادی استان بیش از 5 هزار مگاوات تولید انرژی است که آمادگی داریم از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای اجرای طرح ها حمایت کنیم.

 

 

 

کدخبر: 791877 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟