مهارت‌آموزی‌ دانش‌آموزان به‌طور جدی در دستور کار قرار بگیرد

به گزارش رکنا از اصفهان؛ یکصد و هفتاد و ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان با حضور استاندار اصفهان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و سایر اعضاء برگزار شد.

دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در این نشست بیان کرد: اقدامات و فعالیت‌های مهم اداره کل آموزش و پرورش استان باعث شده تا سطح عملکرد دانش‌آموزی استان نسبت به دوره‌های گذشته در موضوعات فرهنگی، ورزشی و گردهمایی‌های فکری ارتقاء پیدا کند.

وی افزود: در کنار برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش در امر مشارکت مردم در انتخابات امسال ۲ مسئله مهم از سوی مسئولین این اداره کل به‌خوبی انجام گرفت.

استاندار اصفهان عنوان کرد: نخستین اقدام میزبانی از شعب اخذ رأی و مورد مهم‌تر نظارت بسیاری از فعالین فرهنگی از این رویداد مهم بود.

دکتر مرتضوی اظهار کرد: مشارکت‌های دوسویه اداره کل آموزش و پرورش و شهرداری اصفهان می‌تواند نویدبخش رشد و توسعه اخلاق شهروندی میان نسل جدید و ایجاد دغدغه‌مندی مردم نسبت به چالش‌های موجود در سطح شهر در آینده نزدیک باشد و به یک‌شکل فراگیر بین دانش‌آموزان ارائه شود.

استاندار اصفهان گفت: ایجاد فرایندسازی در ایجاد مسیر روشن برای دانش‌آموزان هنرستانی از سوی معلمین و مسئولین اداره کل آموزش و پرورش باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: در سال جاری و در حوزه‌های صنعتی اعتراضات بسیاری از فعالین مبنی بر اینکه کمبود نیروی کار مطرح شد که چالش هایی را در این زمینه برای استان ایجاد کرد.

دکتر مرتضوی بیان کرد: مهارت‌آموزی دانش‌آموزان باید به‌طور جدی در دستور کار قرار بگیرد همچنین استفاده از متخصصین حوزه‌های مختلف صنعت در هنرستان‌های استان جزو اقدامات اصلی در جهت اشتغال آفرینی جوانان است.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: باتوجه به نیاز صنعت استان برای تربیت هنرجو باید در این مسیر هنرستان‌های ما دقیق‌تر و عمیق‌تر در فرایند فراگیر پذیری و تدریس عمل کنند و از انجمن‌های تخصصی برای رفع مشکلات استفاده از تجهیزات نوین کمک گرفته شود که بخش خصوصی در این مورد بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

دانش آموزان متنتوسعه مراکز آموزشی، در راستای نیاز، اهداف و افق استان اصفهان صورت بگیرد

همچنین محمدرضا جان‌نثاری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در این جلسه گفت: تلاش آموزش و پرورش برای توسعه هنرستان‌ها و مراکز آموزشی و مهارتی بر مبنای اهداف معین و برنامه‌ریزی‌های آینده‌پژوهانه باشد.

وی با تأکید بر طرح مسائل و پیشنهادات کارشناسی شده در شورای آموزش و پرورش استان، ادامه داد: از این رو مصالح و افق آینده استان در توسعه مراکز آموزشی از جمله هنرستان‌ها مد نظر قرار بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش استان در این دوره در موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری همکاری بسیار ویژه‌ای با حوزه استانداری داشته که تشکر ویژه‌ای از تیم اداره کل آموزش و پرورش داریم.

جان‌نثاری ادامه داد: آموزش و پرورش در سه حوزه شامل مشارکت، تجهیز مدارس به‌عنوان شعب اخذ رأی و حضور پرشور معلمان به‌عنوان عوامل اجرایی و هیئت نظارت در برگزاری انتخابات به‌خوبی عمل گردید که در این راه از مدیرکل محترم و تمامی عوامل اجرایی و معلمان سپاسگزاری می‌کنیم.

اصفهان/ بهمن راعی

کدخبر: 979533 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟