حدود 19 هزار نفر همیار طبیعت در لرستان فعال هستند

به گزارش رکنا از لرستان؛ حسین میرزایی در روز درختکاری جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات جنگل‌های زاگرس، اظهار داشت: آتش‌سوزی، آفات، فرسایش خاک، زغال‌گیری از درختان و ریزگردها از مهم‌ترین مشکلات جنگل‌های این منطقه و لرستان است.

وی با بیان اینکه بالغ‌بر یک میلیون و 200 هزار هکتار جنگل و 900 هزار هکتار مرتع در این استان وجود دارد، عنوان کرد: پوشش گیاهی خوبی در لرستان وجود دارد و اگر به‌درستی این منابع را مدیریت کنیم، می‌توانیم چالش‌های طبیعی و انسانی عرصه‌های جنگلی را کمتر کنیم.

میرزایی با اشاره به شعار هفتۀ منابع طبیعی و مشارکت مردم برای حفاظت از جنگل‌ها، بیان کرد: منابع طبیعی متعلق به مردم است و همۀ ما باید در پاسداشت جنگل‌ها و عرصه‌های طبیعی گام برداریم.

وی با اشاره به شعار هفتۀ منابع طبیعی و مشارکت مردم برای حفاظت از جنگل‌ها، بیان کرد: منابع طبیعی متعلق به مردم است و همۀ ما باید در پاسداشت جنگل‌ها و عرصه‌های طبیعی گام برداریم.

میرزایی با تأکید به اینکه حدود شش هزار نفر از اسفند 1401 تاکنون به مجموع همیاران طبیعت در لرستان افزوده شده‌اند، گفت: حدود 19 هزار نفر همیار طبیعت در این استان فعال هستند.

مهدی زکی‌پور/ لرستان 

کدخبر: 977569 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟