به گزارش خبرنگار رکنا در خرم آباد، در حاشیه این مراسم، ذبیح اله کردعلیوند، مدیر واحد موسیقی صدا و سیمای استان و مدرس آواز گفت: اسفند از راه رسید و خبرهای خوشی با خود آورد؛ اسفند می گوید سرما به زودی تمام می شود و فصل زیبای بهار می رسد؛ زمین از خواب بیدار می شود؛ درختان جوانه، شکوفه، برگ و بالاخره میوه می آورند؛ پرندگان از راه می رسند و طبیعت نو می شود.

وی افزود: برای همراهی با طبیعت ما هم در هفته منابع طبیعی درخت می کاریم؛ خیلی ها با کاشتن نهال در کوه، دشت، پارک های جنگلی و حتی باغچه کوچک خانه شان در این کار خوب شرکت خواهند کرد که ما هم به نوبه خود قصد داشتیم در این کار خیر سهیم باشیم.

 در ادامه این مراسم، منوچهر رحمتی کارشناس موسیقی صدا و سیما استان، تهیه کننده و گوینده برنامه ماهور نیز بیان کرد: به یادگار و به یادمان همه هنرمندان عزیزمان در عرصه موسیقی به خصوص جاوید نام استاد رضا سقایی و به یاد نماد مقاومت مردم لرستان در ۸ سال دفاع مقدس، درختی بنام دایه دایه که اثر ماندگار آن استاد عزیز است را می کاریم.

وی پس از کاشت درخت دایه دایه، فواید درخت را تلطیف آب و هوا، ایجاد سایه، جلوگیری از تبخیر آب ذخیره شده در اطراف ریشه ی درختان، ذخیره سازی آب، و ... دانست و افزود: درخت قهرمان تصفیه هواست، درختان مثل ریه های زمین برای نفس کشیدن هستند.

در پایان سید بهمن نجفی گوینده و گزارشگر صدا و سیما استان لرستان اظهار کرد: هر درخت تقریبا اکسیژن مورد نیاز چندین انسان را در طول سال تامین می کند و با جذب گاز دی اکسید کربن از گرم شدن دمای کره زمین جلوگیری می کند.

وی تصریح کرد: تحقیقات علمی ثابت کرده نگاه کردن به رنگ سبز درختان به انسان آرامش می دهد و احداث پارک ها و جنگل های مصنوعی حاشیه شهرها، یکی از کارهای ضروری و مهم است.

لرستان_خرم آباد، امین پارسا

 

کدخبر: 668704 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟