بازدید مهمانان همایش مطالعات قرآنی از منظر اروپائیان از آستان مقدس حضرت زینب بنت موسی (س) و بنیاد آلا

به گزارش رکنا از اصفهان؛ حجت الاسلام والمسلمین علی دیانی ضمن خوش آمدگویی به مهمانان و تبریک اعیاد شعبانیه گفت: شهر اصفهان با حضور شما عزیزان و برگزاری این برنامه های قرآنی متبرک شد.

وی افزود: اینجا حرمی است که دختر بلافصل موسی بن جعفر هستند و علامه مجلسی موقوفه اینجا را نوشته اند و مورد توجه مراجع تقلید و علمای بزرگی قرار گرفته است و این حرم یک ملجأ و پناهی برای شیعیان از سراسر جهان است و از کشورهای مختلف اسلامی این حضرت زائر دارند و یک جایی است که شیعیان و غیر شیعیان به واسطه این بانوی آبرومند، آبرو پیدا کنند.

بازدید متن 1در ادامه این جلسه اساتید این همایش به معرفی خود پرداخته و از مهمان نوازی این مجموعه تشکر نمودند.

حجت الاسلام والمسلمین دیانی ادامه داد: در روایات مختلف سفارش شده است که فرصت ها را غنیمت بشمارید قبل از اینکه از دست برود و در این دوران فرصت های ویژه و ارزشمندی برای تمامی مسلمانان به وجود آمده است تا با استفاده از فضای مجازی به تبلیغ دین اسلام در سراسر دنیا بپردازیم.

رئیس هیات امنا دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) اصفهان اشاره کرد: یکی از بهترین راه های همبستگی بین ملت های مختلف، معارف قرآنی است و زمانی که با قرآن مانوس باشیم هیچ باکی از مقابله با هیچ مکتب و دینی نیست و با بصیرت می توانیم با تمام دنیا گفتگو کنیم‌.

بازدید متن 2رئیس هیات امنا آستان مقدس حضرت زینب(س) گفت: قرآن وحدت بین تمامی مسلمانان است و در معماری حرم نیز از قرآن استفاده شده است.

و خط نسخ که بین جامعه اسلامی و ایران مشترک است به وفور استفاده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر سجادی افزود: ۱۱۴ سوره قرآن در حرم و پیرامون آن کتابت می شود و در بقعه حرم سوره انعام، مریم، محمد، اعلاء و تغابن کتابت شده است.

بازدید متن 3در اطراف گنبد سوره نوح نوشته شده است و سوره های دیگری نیز در حال طراحی است.

تا کنون ۶ جز قرآن نصب شده است و در این حرم هم از قرآن و هم کلام اهل بیت(ع) استفاده شده است.

اصفهان/ بهمن راعی

کدخبر: 973758 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟