تخصیص بیش از 30 هزار میلیارد تومان برای اداره شهر زندگی در سال 1403

به گزارش رکنا از اصفهان؛ بودجه پیشنهادی سال آینده شهرداری اصفهان، یکم بهمن ماه سال جاری به شورای اسلامی شهر ارائه شد و پس از حدود یک ماه بررسی، بودجه ارائه شده از سوی شهرداری در کمیسیون‌های تخصصی و تلفیق، لایحه بودجه ۱۴۰۳ در صدوبیست‌ودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان به رأی گذاشته شد.

بر این اساس، بودجه سال آینده شهرداری این کلان‌شهر ۳۰ هزار و ۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و با احتساب بودجه سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه به رقم ۳۴ هزار و ۱۴۲ میلیارد تومان رسید که با رأی موافق اکثر اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان تصویب شد. در بودجه سال آینده شهرداری که نزدیک به ۵۰ درصد نسبت به مصوب ۱۴۰۲ رشد داشته، سعی شده است اولویت‌های مترو، تأمین اتوبوس و اجرای شبکه‌های حمل‌ونقلی برای شهر حفظ شود.

رشد ۵۰ درصدی بودجه ۱۴۰۳

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق پیش از دستور صدوبیست‌ودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: بودجه ۱۴۰۳ یکم بهمن ماه سال جاری دریافت و پس از یک ماه تلاش و برگزاری جلسات فشرده و مستمر، تمام ابعاد و جزئیات آن به‌صورت جامع و کامل در کمیسیون‌های تخصصی و تلفیق بررسی شد.

محمد نورصالحی افزود: الزام در اجرای بعضی پروژه‌ها، ضرورت‌های شهر و هزینه‌های مستمر برای اداره شهر و رشد قیمت شورا را به بودجه بالغ بر ۳۴ هزار میلیارد تومانی سوق داد که نزدیک به ۵۰ درصد نسبت به مصوب ۱۴۰۲ رشد داشته است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: آنچه در ماه پایانی سال جاری اتفاق افتاده این است که ردیف‌های درآمدی، تقریباً نزدیک به ۱۰۰ درصد یا بیش از آن محقق شده است، اما در بعضی ارقام که نیازمند حمایت سازمان‌های غیر از شهرداری هستیم که درآمدهای قانونی برای شهرداری‌ها در وظایف آن‌ها درج شده با کمبود مواجه بودیم؛ تلاش شهرداری این است تا پایان اسفند ۱۰۰ درصد آنچه پیش‌بینی می‌شد، محقق شود.

او حمل‌ونقل عمومی، تأمین اتوبوس، مترو، شبکه معابر و حلقه چهارم حفاظتی شهر را از اولویت های بودجه سال آینده دانست و گفت: تلاش و برنامه‌ریزی باید از هم‌اکنون آغاز شود تا از ابتدای فروردین، آنچه تصویب می‌شود در برآورده کردن نیازهای شهر مورد استفاده قرار گیرد و برنامه‌های ۱۴۰۳ بدون وقفه آغاز شود.

اصفهان/ بهمن راعی

کدخبر: 973706 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟