نیرو‌های مسلح آمادگی کامل دفاعی و رزمی برای مقابله با هر تهدیدی را دارند

به گزارش رکنا ازقزوین، امیر سرتیپ کیومرث حیدری در مراسم گرامیداشت سالگرد چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و مبعث حضرت رسول اکرم (ص) که در سالن اجتماعات ۲۹ قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی برگزار شد، اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران برای پیشبرد اهداف والای خود سه اصل ولایتمداری، عدالت‌محوری و شایسته‌سالاری را سرلوحه کار خود قرار داده و با تعریف ۳۱ طرح در قالب «لبیک» همواره در مسیر خود همان اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام برمی‌دارد.

وی با تاکید بر اهمیت جهاد تبیین در نیروی زمینی ارتش گفت: ولایت فقیه، نماد عینی و مجسم صراط مستقیم در زمان غیبت امام زمان (عج) است و جهاد تبیین کاربرد اساسی در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان دارد و توانستیم فرمان ولایت فقیه را در نیروی زمینی ارتش تبدیل به یک فرهنگ دفاعی کنیم که در آن هرکس به تکلیف خود به خوبی عمل می‌کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: روی این جغرافیای هستی تنها نیروی مسلحی که توانسته روی پای خودش بایستد و خودکفایی را به منصه ظهور بگذارد تا در برابر زیاده‌خواهی دشمنان بایستد، نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران به فرماندهی مقام معظم رهبری است.

وی یادآور شد: حضور ما در مرز‌ها به معنای اشراف اطلاعاتی بیشتر و پای در رکاب نگه‌داشتن نیرو‌های مسلح کشورمان است. از مولفه‌های دیگر اقتدار ما این است که نیرو‌های مسلح ما هیمنه پوشالی آمریکا و اسرائیل را در منطقه در هم شکستند.

photo_۲۰۲۴-۰۲-۰۷_۱۸-۴۴-۰۹

امیر سرتیپ حیدری تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران مکمل هم هستند و همین امر موجب اقتدار کشور در عرصه‌های بین‌المللی شده است.

این مسئول با تاکید بر امیدآفرینی در کشور، عنوان کرد: کشور با وجود مشکلات عدیده ناشی از تحریم‌ها و محدودیت ها، به حرکت و توسعه خود ادامه داده است، اما تزریق روحیه امید و امیدآفرینی و افزایش اعتماد اجتماعی مهمترین نیاز ضروری شرایط اکنون جامعه است تا با همدلی و وحدت با سرعت از گردنه چالش‌ها عبور کنیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: دشمنان ایران اسلامی و این مرز و بوم بدانند نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران همواره آمادگی کامل دفاعی و رزمی برای مقابله با هر تهدیدی را دارند.

photo_2024-02-08_10-52-55

آمادگی یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی در برابر تهدیدات دشمن

 ارشد نظامی آجا در استان‌های قزوین و زنجان و فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین گفت: کارکنان لشکر ۱۶ زرهی قزوین، همانند سایر یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی، آمادگی کامل خود را برابر هرگونه تهدید دشمنان اعلام می‌کند.

امیر حسین محمدشفیعی دراین مراسم افزود: کارکنان لشکر ۱۶ زرهی همانند سایر نیرو‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران، با غیرت و عقلانیت دینی، ایثار و ولایتمداری، و با از جان گذشتگی در مقابل دشمنان قسم خورده نظام اسلامی ایستاده است.

 وی بیان کرد: امام خمینی (ره) در پایان هشت سال دفاع مقدس خطاب نیروی زمینی محوری ارتش فرمودند، این نیرو حقیقتاً در نوک پیکان مقابله با حملات دشمن بوده و توانست چهره راستین و شکست ناپذیر خود را نشان داده است.

وی تصریح کرد:  لشکر ۱۶ زرهی با اهدای نزدیک به ۳۰۰۰ شهید و ده هزار جانباز و آزاده دین خود را به انقلاب ادا کرده است.

امیر محمد شفیعی گفت: کارکنان لشکر ۱۶ زرهی به مانند سایر نیرو‌های مسلح در مسیر انقلاب و در جهت هرچه باصلابت‌تر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های گوناگون تا پای جان ایستاده اند و با ظرفیت کامل در این روز تاریخی پای صندوق‌های رای خواهند آمد تا به دشمنان بگویند هیچ گاه از آرمان‌های نظام و تبعیت از ولایت فقیه کوتاه نخواهند آمد.

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 970856 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟