واگذاری 364 واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در سال جاری

به گزارش رکنا ازقزوین،ناصر ظاهری نشست تعاملی کمیته همیاری استان با خبرنگاران گفت: مهمترین رویکرد کمیته امداد امام خمینی(ره) ترویج فرهنگ انفاق، احسان، ایثار و نیکوکاری است که درکنار رسالت فقرزدایی با جدیت برای تحقق آنها تلاش می کند.

این مسئول توانمندسازی خانواده های تحت پوشش را از ماموریت‌های مهم کمیته امداد برشمرد و افزود:  در اساسنامه این نهاد بر انجام این ماموریت تاکید بسزایی شده است و در آن ایجاد اشتغال، خود اتکایی و تامین مسکن مددجویان از مهمترین مؤلفه های توانمندسازی ذکر شده است.

ظاهری از توانمندسازی 2100 نفر از خانواده های تحت پوشش کمیته امداد قزوین در سالجاری خبرداد و افزود: این افراد به معنای واقعی به خودکفایی رسیده اند و اکنون برای دهها نفر اشتغال ایجاد کرده اند.

وی آموزش و مهارت آموزی را از مهمترین رویکردهای کمیته امداد در زمینه توانمندسازی مددجویان این نهاد در سنین مختلف عنوان و اضافه کرد: در سالجاری 1563 نفر از آموزشهای مهارتی این نهاد برخوردار شده اند و توانسته اند گواهی مهارت دریافت کنند.

ظاهری ادامه داد: این نهاد در حوزه مسکن همچنین ۳۶۴ واحد مسکونی را در سال جاری تکمیل و به متقاضیان نیازمند اهدا کرده که این تعداد واحد مسکن واگذار شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۵۴ درصدی روبرو است.

IMG_2449

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) قزوین از ۶۰ میلیارد ریال کمک های مردمی جهت تعمیر منازل خانواده های تحت حمایت این نهاد در استان خبر داد و گفت: کمیته امداد دومین نهادی است که با دستور مستقیم امام راحل و تنها پس از ۲۲ روز از پیروزی انقلاب اسلامی سال ۵۷ با هدف ترویج پیام ایثار، تاسیس شد.

وی بیان کرد: در بحث تعمیر واحدهای مسکونی خانواده‌های تحت پوشش هم در سال جاری بالغ بر 6 میلیارد تومان از محل کمک‌های مردمی پرداخت شده؛ همچنین درآمدهای حاصل از مشارکت‌های مردمی از ابتدای امسال تا به امروز ۲۶۲ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال گذشته ۴۷ درصد در مجموع رشد داشته است.
 
ظاهری بیان کرد: هم اکنون 9 هزار و 117 دانش‌آموزان و دانشجوی تحت پوشش کمیته امداد استان قزوین هستند و از خدمات این نهاد بهره‌مند می‌شوند و 7 میلیارد تومان امسال کمک هزینه تحصیلی از محل درآمدهای مردمی به این افراد اهدا کردیم.

170918855

بیش از 11 هزار نفر عضو جمعیت هلال احمر قزوین هستند
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: امسال توانستیم عضویت جمعیت هلال احمر شامل داوطلبان، جوانان، امدادگران و نجاتگران را به 11 هزار نفر برسانیم که در سامانه به ثبت رسیدند اما فقط به لحاظ آماری بالای 21 هزار نفر جوان عضو در جمعیت هلال احمر استان وجود دارد.
حسین خوئینی دراین نشست گفت: ۳۴ هزار و ۵۸۰ قزوینی از ابتدای سال جاری تاکنون در دوره‌های سازمان هلال احمر استان آموزش دیدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین عنوان کرد: در حوزه آموزش امسال 16 برنامه آموزشی مشخص شده بود که خوشبختانه توانستیم تاکنون هزار و ۲۷۳ مورد دوره آموزشی برگزار کنیم و بیش از 34 هزار نفر تحت تعالیم برنامه‌های آموزشی ما قرار گرفتند.
وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی یک بحران محسوب می‌شوند، ادامه داد: در راستای کنترل و مقابله با رشد این نوع آسیب‌ها، ۱۰۷ برنامه در حوزه جوانان برای ناحیه شهری مهرگان اجرا شده و چهار هزار نفر نیز در پادگان‌های نظامی تحت آموزش قرار گرفتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قزوین به احداث ۱۰۳ خانه هلال در استان قزوین اشاره کرد و یادآور شد: ۷۸ خانه هلال با هدف توانمندسازی، آموزش و حمایت در حوادث و سوانح در روستاها قرار دارند.

خویینی عمده فعالیت‌های جمعیت هلال احمر را آموزش، جمع آوری کمک های مردمی در هنگام حوادث داخلی و خارجی و امداد و نجات برشمرد و خاطرنتشان کرد: در سال جاری به بیش از یک هزار و ۱۳۰ حادثه جاده ای امداد رسانی شد و در این عملیات ها ۸۳۲ حادثه دیده نیز نجات یافته و به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: امسال در برنامه زنگ ایمنی مدارس در 720 مدرسه حضور پیدا کردیم و آموزش نکات ایمنی در مواجهه با مخاطرات و تهویه اضطراری و پناه‌گیری به آنان ارائه شد و 143 هزار دانش‌آموز تحت این برنامه آموزشی قرار گرفتند.

وی بیان کرد: توزیع بسته‌های معیشتی، برپایی میزخدمت، اعزام کاروان سلامت به مناطق محروم از دیگر فعالیتهایی بوده که انجام شده و خوشبختانه توانستیم تاکنون 560 برنامه با همکاری خانه‌های هلال در مناطق محروم و کم برخوردار اجرا کنیم.

 

لیلا بیگدلی/قزوین

 

 

 

کدخبر: 970442 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟