انتخابات یکی از بزرگ‌ترین جلوه‌های حضور مردم است

به گزارش رکنا ازقزوین، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سید علیرضا ادیانی در ششمین نشست مسئولین فراجا با گروه‌های مرجع و اقشار تأثیرگذار استان قزوین اظهار داشت: انتخابات تضمین‌کننده امنیت و موجب اقتدار ملی، عظمت و اعتلای کشور و همچنین عزت و آبروی ایران اسلامی در سطح جهان خواهد بود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی خط بطلان بر استبداد و استکبار و همچنین پایان راهبرد دائمی دشمن بر جدایی دین از سیاست بود عنوان کرد: پیش از انقلاب، دشمنان به گونه‌ای پرحجم برای دور کردن روحانیت از صحنه‌های سیاسی تبلیغ می‌کردند، مستکبران و مستبدان نیز به مثابه دو لبه قیچی کنار هم قرار گرفته بودند تا اسلام سیاسی را از بین ببرند و در همین راستا مفهومی به نام آخوند سیاسی را تولید کردند، آن‌ها چنان تبلیغ می‌کردند که حتی حوزه‌های علمیه نیز پذیرفته بودند که نباید دین به سیاست آلوده شود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا همچنین با اشاره به اینکه دشمن این دیدگاه را تا اعماق جان مردم نشانده بود که دین مانع ترقی است و با همین حربه جهان اسلام را بیمار کردند، اما انقلاب اسلامی خط بطلانی بر این دیدگاه کشید خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) فرمودند آخوند سیاسی جرم نیست، آخوند نباید درباری باشد، امام (ره) در ادامه فرمودند ما به دنبال حکومت اسلامی هستیم، شاه باید برود.

حجت الاسلام ادیانی تأکید کرد: انقلاب اسلامی خط بطلان دائمی بر اتحاد غرب و شرق برای چپاول مردم بود، جمهوری اسلامی یکی از مصادیق و دستاوردهای انقلاب اسلامی است و دلیل ماندگاری و جاودانگی امام (ره)، تکیه به مردم بود، امروز هم اگر کسی با انتخابات مخالفت می‌کند، در حقیقت با نقش‌آفرینی مردم مخالف است.

photo_2024-02-08_10-14-352222222222

نماینده ولی فقیه در انتظامی کشور یادآور شد: انتخابات یکی از بزرگ‌ترین اعمال سیاسی و یکی از بزرگ‌ترین جلوه‌های حضور تعیین‌کننده مردم است، دشمن می خواهد طوفانی به راه بیندازد که انتخابات پر رونق نباشد، چرا که می‌داند جمهوریت و اسلامیت این نظام منوط به آراء و حضور مردم است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا عنوان کرد: رهبر حکیم انقلاب در دیدارهای اخیر خود بر اهمیت نقش خواص تأکید فراوانی داشتند و فرمودند شما باید برای مردم تبیین و روشنگری کنید.

حجت‌الاسلام ادیانی خاطرنشان کرد: نگاه عامه مردم به خواص است، باید با همدلی و هم‌فکری در راستای تأثیرگذاری در انتخابات و بالا بردن مشارکت در انتخابات گام برداریم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا تصریح کرد: حضور در انتخابات به معنای پاسداری از خون شهدا، عظمت و اعتلای ایران اسلامی و اهتزاز پرچم توحید است، امروز یوم‌البدر، یوم‌الخندق و یوم‌الحنین است، دیروز جبهه ما چذابه، شلمچه، دشت آزادگان، دهلران و مهران بود، امروز جبهه ما حضور در پای صندوق‌های رأی است، امیدواریم با همدلی و هم‌فکری شما و با جهاد تبیینی که دارید، شاهد یک انتخابات پر رونق و پر شور باشیم.

photo_2024-02-08_10-15-331111111

اهمیت جهت دهی بر افکار عمومی جامعه

 

جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا با اشاره به اهمیت جهت دهی بر افکار عمومی در جامعه گفت: افکار عمومی از کشش های مختلف در جامعه تاثیر می پذیرد و در صورت عدم مراقبت می تواند یک پدیده اجتماعی را به موضوعی امنیتی و نهایتا به یک بحران سیاسی تبدیل کند.

 سردار محمد شرفی دراین نشست، اظهار داشت: یاد امام خمینی(ره) و تمامی عزیزانی که جان خود را فدای پیروزی این انقلاب کردند گرامی می داریم.

وی با اشاره به نقش و جایگاه هدایت مردم، افزود: مداد علما افضل تر از خون شهداست، چرا که آن ها در امتداد رسالت پیامبران همچون ستارگانی وظیفه هدایت مردم را برعهده دارند.

جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا بیان داشت: با نزدیک شدن به روز برگزاری انتخابات، افکار عمومی حساس تر شده و چشم و گوش ها هم بیناتر و شنواتر می شود و این یعنی ماموریت ما مشخص است که باید بنا بر تاکید رهبر کبیر انقلاب و فرمانده کل قوا(مدظله العالی) علاوه بر شرکت در انتخابات نقش تاثیر گذاری در جلب مشارکت عمومی در این خصوص داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت و نقش هدایت افکار عمومی در جامعه، تصریح کرد: افکار عمومی تحت تاثیر گفتمان های قالب و مسلط بوده و از کشش های مختلف در جامعه تاثیر می پذیرد و در صورت عدم مراقبت می تواند یک پدیده اجتماعی را به موضوعی امنیتی و نهایتا به یک بحران سیاسی تبدیل کند.

سردارشرفی اضافه کرد: راهبرد امروز دشمن بر کم رنگ کردن اهمیت انتخابات و پیشگیری از مشارکت جمعی مردم در این امر مهم متمرکز شده و هدف اصلی آن ایجاد شکاف اجتماعی و سیاسی در کشور و نهایتا از بین رفتن انسجام اجتماعی است که بستری برای بهم ریختگی در کشور عزیزمان ایجاد کند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: دشمن علاوه بر راهبردهای کلان و اهدافی که برای خود تعیین کرده نوع رفتار ما را هم تحت نظر دارد و بر مبنای رفتار ما در میدان، منتظر سوءاستفاده از کوچکترین لغزش و درک نکردن ما از شرایط کنونی است تا ارزش های ما را هدف گیری کند.

جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا به استفاده از ظرفیت های علمی واجتماعی، پرهیز از اشتباه، شناخت راهبرد دشمن، شناخت توانمندی و پیشرفت های کشور و حفظ اشتراکات و تفاهمات تاکید کرده و بیان داشت: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بر مبنای درک درست و شناختی که از وضعیت کنونی کشور و جهان دارند بر ترغیب مردم برای شرکت در انتخابات تاکید کرده اند و در واقع می توان گفت در شرایط کنونی هیچ معروفی بالاتر از این کار نخواهد بود.

سردارمحمد شرفی با بیاناتی از فرمانده کل قوا در خصوص جهاد تولید رضایت و تبیین و روشنگری در هر مسئولیتی در کشور حتی در محیط خانواده اشاره کرده و تصریح کرد: مردم باید آگاه باشند عدم شرکت در انتخابات موجب تشکیل مجلس ضعیف و نهایتا ضعف در اداره کشور خواهد شد.

photo_۲۰۲۴-۰۲-۰۷_۰۹-۴۹-۱۷

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 970832 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟