افزایش تمایل مردم به حضور قطعی در انتخابات مطابق نظرسنجی های معتبر ملی و استانی

به گزارش رکنا ازقزوین، عباس کاظمی در جلسه ستاد انتخابات استان تصریح کرد: استان قزوین تلاش دارد که مراحل انتخابات را در کمال صحت، سلامت و سرعت انجام دهد، هم اکنون استان قزوین از استان های پیشتاز در بارگذاری اطلاعات معتمدین و هیئت های اجرایی است، در همه فرایندهای جدی پس از این نیز همین روند حاکم خواهد بود و سعی می کنیم در انجام مراحل انتخابات از استان های برتر باشیم.

وی با اشاره به اینکه هیئت نظارت استانی هیچ نقشی در بخش پیش‌ثبت‌نام انتخابات نداشته است، افزود: در مرحله پیش‌ثبت‌نام و صحت‌سنجی صورت گرفته در استان قزوین، مغایرت های موجود از جمله مدرک تحصیلی، سن یا سوء پیشینه به ثبت نام کنندگانی که مشکل داشتند اعلام شده و این افراد تا 26 مهرماه فرصت دارند تا اعتراضات خود را پیگیری کنند.

کاظمی تاکید کرد: نتیجه اعتراض‌ها تا صبح روز 26 ام اعلام و برای افرادی که اعتراضشان پذیرفته شده کد رهگیری صادر می‌شود، ثبت نام نهایی نیز از 27 مهر تا 3 آبان ماه به صورت صد در صد الکترونیکی برگزار خواهد شد، مطابق نظر شورای نگهبان و تصریح قانون جدید انتخابات ثبت نام حضوری در هیچ یک از فرمانداری‌ها انجام نمی‌شود.

وی اظهار کرد: قانون جدید انتخابات ظرفیت های خوبی را ایجاد کرده است که مهمترین آن افزایش زمان مراحل برگزاری انتخابات از 89 روز به 207 روز است که باعث شده هم ثبت نام کنندگان، هم ناظرین و هم مجریان با دقت و آرامش خاطر بیشتری مسیر انتخابات را طی کنند.

کاظمی با اشاره به نظرسنجی ها و افکارسنجی صورت گرفته در سطح ملی و استانی، تصریح کرد: مطابق نتایج نظرسنجی صورت گرفته توسط مراکز معتبر افکار سنجی، میزان تمایل به مشارکت مردمی در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با افزایش روبه‌رو است و امیدواریم با ادامه این روند شاهد برگزاری یک انتخابات پرشور با مشارکت بالا باشیم.

وی یادآور شد: یکی از ارکانی که قطعا میزان انگیزه برای مشارکت را بالا خواهد آورد برگزاری سالم انتخابات و ایجاد فضای رقابتی عادلانه است که در این زمینه تمهیدات ویژه ای اندیشیده شده و با کوچکترین تخلف انتخاباتی برخورد خواهد شد.

 

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 935918 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟