نشست تخصصی برنامه ریزی و هم اندیشی نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان برگزار شد

به گزارش رکنا از اصفهان؛ میثم بکتاشیان معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در خصوص هدف از فعالیت های قرآنی در شهرداری اصفهان گفت : هدف از فعالیت های قرآنی در شهرداری اصفهان انس عموم جامعه با قرآن و عترت است و اینکه نقش شتاب دهندگی به فعالیت های قرآنی داریم و هدف از این نشست هم افزایی و برنامه ریزی محتوایی برای نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان می باشد و  جذب عموم مردم به نمایشگاه برای اجرای برنامه های جذاب برای رده های سنی مختلف بسیار مهم است که البته تبلیغات و اطلاع رسانی نقش مهمی در جذب مخاطبین دارد. 

سید هاشم موسوی مدیر مرکز توسعه فعالیت های  قرآن و نهج البلاغه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در خصوص برنامه های پیشنهادی نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان گفت : در تلاش هستیم که برنامه ها بصورت متنوع و در حوزه های خانواده و کودک و نوجوان باشد. غرفه های پیشنهادی با محورهای آموزشی، خدماتی، انتشاراتی ، محصولات فرهنگی ، فعالیت های پژوهشی و غیره در حال طراحی می باشد

مدیر مرکز توسعه فعالیت های  قرآن و نهج البلاغه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان افزود : برای ایجاد محیطی همراه با نشاط رویدادهای شاد خانوادگی برای کودکان و نوجوانان پیش بینی شده است. همچنین تجلیل و تقدیر از فعالین قرآنی، ارائه آثار هنری با طرح های گرافیکی با جملات قرآن و نهج البلاغه از دیگر برنامه های نمایشگاه می باشد.

علی حاجی زکی رییس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت : تا کنون جلسات متعددی با موضوع نمایشگاه نوزدهم برگزار شده است و با توجه به مکان ها و زمان های پیشنهادی متعدد و بررسی نقاط قوت و ضعف و با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی استان مقرر شد نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان در محل قبلی نمایشگاه بین المللی اصفهان واقع در پل شهرستان از 19 لغایت 25 اسفندماه برگزار شود.

در ادامه مدیران موسسات فرهنگی قرآن و عترت استان دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را  بیان داشتند.

 برگزاری کاروان قرآنی برای کودکان و نوجوانان، برگزاری کرسی های تلاوت در نمایشگاه و در سطح شهر، برگزاری نمایشگاه های هنری متنوع، ایجاد المان های هنری با موضوعات قرآنی در سطح شهر و در نمایشگاه، معرفی خانواده های قرآنی، حضور جدی مسوولان استان در نمایشگاه، حضور چهره های ممتاز قرآنی هر شب در محافل قرآنی، اطلاع رسانی و تبلیغات گسترده محیطی و فضای مجازی بعد از نیمه شعبان، برگزاری طرح یک خط قرآن بخوانید و جایزه بگیرید، برگزاری طرح آسان خوانی قرآن برای همه، ارسال لینک اطلاعات راهنمای نمایشگاه به محض ورود مخاطبین و تمهیدات لازم برای ایاب و ذهاب مخاطبین موسسات قرآنی استان از پیشنهادهایی بود که حاضران در نشست  بیان داشتند.

لازم به ذکر است جلسه روز یکشنبه هشتم بهمن ماه در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان با حضور بیش از 30 مدیر موسسه فرهنگی قرآن و عترت استان برگزار شد.

اصفهان/ بهمن راعی

کدخبر: 969018 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟