ورود به بازارهای جهانی منوط به حمایت از تولید داخل است

به گزارش رکنا از اصفهان؛ فیروز توفیق با اشاره به اینکه تصمیمات مبنی بر واردات محصولات مختلف باید بر اساس یک استراتژی و برنامه درست صورت گیرد، اظهار کرد: واردات بی‌رویه کالاها به ویژه محصولاتی که توان تولید آن در داخل وجود دارد، ضررهای جبران ناپذیری به اقتصاد کشور وارد می‌کند.

وی آزادسازی کامل محصولاتی همچون لوازم خانگی را که تولیدکنندگان داخلی خوبی دارد، نادرست دانست و افزود: برخی مواقع تولیدات داخل کفاف بازار را نمی‌دهد و پاسخگوی نیاز مردم نیست که در این صورت دولت تصمیم می‌گیرد برای جبران کمبود آنها، به صورت مقطعی - نه به صورت دائم - اجازه واردات را صادر کند.

فیروز توفیق 2این پژوهشگر اقتصادی، واردات محصولاتی را که تولیدکنندگان داخلی از لحاظ کمی و کیفی توانسته‌اند به خوبی آنها را تامین کنند، تصمیمی برخلاف سیاست‌های حمایتی دانست.

وی ادامه داد: اگر قرار است وارد بازارهای جهانی شویم، باید از تولید و تولیدکننده داخل حمایت کنیم و اقداماتی همچون آزادسازی واردات اقدام درستی نیست اما اگر به صورت مقطعی و برای جبران کمبود بازار باشد، مشکلی ندارد.

توفیق تصریح کرد: نگاه و سیاست حاکمیت باید به سوی صادرات معطوف باشد و صادرات نیز نیازمند حمایت از تولیدکننده داخل و در کنار آن نظارت کامل به تولیدات داخلی است.

اصفهان/ بهمن راعی

کدخبر: 967442 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟