جمهوری اسلامی بخشی از گفتمان بزرگ الهی است

به گزاش رکنا ازقزوین، سردار معروفی  در سیزدهمین جشنواره مالک اشتر سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین که صبح امروز در سالن حضرت زهرا(س) سپاه استان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای استان قزوین اظهار کرد: شهدا و رزمندگان استان قزوین در عملیات‌های مختلف دفاع مقدس صحنه‌های پرافتخاری را خلق کردند و این استان در همه عرصه‌های سیاسی و اجتماعی می‌درخشد که تکیه‌گاه ارزشمندی است.

 وی افزود: امروز شما ایستادگانِ در مقابل دشمنان خدا هستید اما نه در جنگ سخت، بلکه در جنگ پیچیده و نابرابر جنگ نرم و عملیات روانی و همچنین جنگ شناختی در بستر فضای مجازی را با تمام قدرت به پیش می برید.
12201781_832
سردار معروفی در بخش نخست سخنان خود با اشاره به جشنواره مالک اشتر بیان کرد: اغلب مردم مالک اشتر را در جامعه، یک شمشیرزن و فرمانده نظامی می دانند اما حقیقت و بزرگترین خصوصیت مالک اشتر، به میل امام جامعه اقدام کردن است. حقیقت مالک اشتر ذوب شدن در امیرالمومنین است. در تاریخ هیچ معصومی نسبت به صحابه خود اینچنین توجه داشته باشد چرا که مالک اشتر ولایت باور است. 
وی گفت: گذشت را باید از یک فرمانده جاوید و ماندگار تربیت شده مکتب وحی آموخت. وقتی رهبر معظم انقلاب نسبت به حاج قاسم سلیمانی در حوزه مسائل شرعی در صحنه نبرد و مراقبت و گذشت بیاناتی ایراد می فرماید به این معناست که با خشم نمی شود کاری انجام داد چرا که اگر خشم بر منطق غالب شود حقیقت وجودی فرد را از بین خواهد برد و این یعنی مالک اشتر. به میل امام اقدام کردن از خصوصیات سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود.
این مسوول ارشد نظامی در ادامه اظهار کرد: همه سپاه و بسیج اسوه است چرا که اندیشه اش زیباست و این زیبایی اندیشه موجب عمل و خدمت برجسته سپاه و بسیج شده است. هرکس بخواهد سپاه و بسیج را بشناسد با شهید محمدرضایی و دیگر شهدای گرانقدر، آن را بشناسد چرا که شهدا هویت ما هستند.
سردار معروفی اضافه کرد: امام راحل برای حفاظت از حدود مردم، سپاه و بسیج را تشکیل داد و ماموریت نگهداری و صیانت از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن را بر عهده سپاه گذاشت و در قانون اساسی آن را تصویب کرد.
سردار معروفی تشریح کرد: انقلاب اسلامی بسیار گسترده است و جمهوری اسلامی بخشی از این گفتمان بزرگ الهی است که امام راحل خالق آن بود و بر مبنای اسلام ناب محمدی شکل گرفت. انقلاب اسلامی با رهبری امامین انقلاب و حمایت ۴۵ ساله مردم فهیم تا امروز تثبیت شده است.
 وی افزود: مردم با رشد بینش سیاسی، اجتماعی و علمی خویش در کنار انقلاب ماندند و پیشرفت های شگرفی را رقم زدند که اگر بخواهیم آن ها را لیست کنیم یک سیاهه بلند می شود. مردم در بدنه و بطن نظام  تاثیر گذار بودند و با هوشمندی با فرمان امام انقلاب در برابر سلطه بیگانه ایستادند و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.
معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: در ۸ سال دفاع مقدس دشمنان غائله کردستان را برای کشور رقم زدند و دست و سر پاسداران را قطع می کردند و جنایت های داعش گونه بر فرزندان این خاک روا داشتند اما با ورود مردم به صحنه از همه آنها عبور کردیم.
 معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین اذعان داشت: آن چه دشمن در سوریه و عراق جنایت کرد و همه دنیا  دیدند ما در کردستان تجربه کردیم زیرا همه اشرار عالم در یک صف در برابر ملت ایران ایستادند تا  کشور را تجزیه کنند و انقلاب اسلامی را در نطفه خفه کنند و بی سابقه ترین جنگ قرن را به ملت ایران تحمیل کردند اما باز مردم با حکم ولی زمان خویش بر دشمنان غلبه کردند.
سردار معروفی اظهار داشت: همه اقوام در این پیروزی بزرگ نقش داشتند، مردم علم هسته ای، موشکی را تثبیت کردند امروز ما سلاح هسته ای را جایز نمی دانیم زیرا فتوای رهبر انقلاب بر اساس تعالیم اسلامی تولید و نگهداری بمب اتم حرام است.
وی گفت: ایران بزرگترین قربانی سلاح کشتار جمعی است و امروز استکبار با راه اندازی طرح های مختلف مانند فتنه ۸۸ سعی در براندازی نظام داشتند که مردم به میدان آمدند و از دین خود دفاع کردند.در ۹دی بینش مردم و بصیرت مثال زدنی آنها تمام نقشه های آنان  را بر هم زد.
معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین در ادامه خاطر نشان کرد: در سال ۹۷ و ۹۸ با متشنج بودن اوضاع کشور در جریان بنزین، سردار سلیمانی را ترور کردند تا روحیه مردم شکسته شود که با حذف شهید سلیمانی قلب ۸۵ میلیون نفر در  ایران و دنیا مالامال از عشق به سردار انقلاب اسلامی شد اما مکتب این شهید بزرگ، جریان بیداری اسلامی را در پهنه گسترده ترس از جهان ایجاد کرد.

photo_2024-01-22_11-44-07

جشنواره مالک اشتر، روایت به قله رسیدن نخبگان سپاه و بسیج است                         

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: جشنواره مالک اشتر قرار است استمرار فعالیت مالک اشترهای به قله نشسته خودمان را روایت کنیم.

سردار رستمعلی رفیعی آتانی اظهار کرد: دلاورمردی و جانفشانی شهدا و بزرگمردان استان قزوین در طول دوران دفاع مقدس و پس از آن در برهه‌های مختلف حاکی از سند پرافتخار قزوین است که در جشنواره مالک اشتر قرار است استمرار فعالیت مالک اشترهای به قله نشسته خودمان را روایت کنیم.

وی افزود: درود می فرستیم به روح بلند امام راحل که همه شهدا و بزرگمردان نظام جمهوری اسلامی ایران، پرورش یافته مکتب آن شخصیت بزرگوار هستند، از شهید حاج قاسم سلیمانی تا حسن پور و ۳ هزار لاله لاله‌زار قزوینی‌ها تربیت یافتگان مکتب امام عزیزمان است.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین تصریح کرد: بنا بر فرمایش فرمانده کل سپاه پاسداران، سپاه و بسیج را تا جای جای استان قزوین گسترش معنایی دادیم. وی سپاه را خادم و فدایی بی‌منت ملت می‌داند و ما نیز در راستای این خدمت و فداکاری بی‌منت در همه حوادث و رویدادها کنار مردم استان بوده و هستیم.

وی عنوان کرد: توطئه امریکایی و اسرائیلی سال ۱۴۰۱ که گستره جغرافیایی ایران را در برگرفته بود در قزوین هم رخ داد اما بیش از ۵ هزار و ‌۷۰۰ نفر از فرزندان بسیجی وسط میدان بودند که این آمار با توجه به جغرافیای استان قزوین آمار قابل توجهی است.

سردار رفیعی آتانی گفت: نقطه اوج حوادث در سه روز اول ماجرا بود که با کمترین تلفات انسانی حتی از طرف مقابل و خسارات حداقلی مدیریت شد که البته این امر را به لطف خدا و هدایت حکیمانه مقام معظم رهبری و تدابیر فرمانده کل سپاه و بسیج می‌دانیم.

وی خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی استان قزوین بیش از ۵۰۰ پروژه را در نقاط محروم برای خدمت به ولی‌نعمتان در دستور کار دارند و در مسیر اجرای آن در تلاش است.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین عنوان کرد: در رزمایش مومنانه از روزهای نخست تا به امروز ۹۵۵ میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف بسته‌های معیشتی تا مرمت خانه‌های محرومان هزینه شده است.

وی با اشاره به اقدامات سپاه و بسیج در حادثه سیل رخ داده در الموت گفت: در مدت ۲۰ روز حدود ۱۲۰۰ نفر از بسیجیان در مناطق سیل زده به ارائه خدمت پرداختند.

این مسئول بیان کرد: رتبه دوم در مباحث تعلیم و تربیت و کسب رتبه‌های یکم و دوم در کل سپاه‌های استانی در بحث‌های قرآنی و همچنین اقدامات انجام شده در حوزه دانش و پژوهش و حوزه جذب بخشی از افتخارات کسب شده توسط سپاه استان قزوین است همچنین درسفر پر خیر و برکت اربعین حسینی همه امکانات سپاه و بسیج به میدان آمد.

وی اظهار کرد: در حوزه مسکن نیز خوشبختانه جزو اولین استان هستیم که خانه سازمانی و شخصی افراد را واگذار کردیم با این تفاوت که تا ورودی سال ۹۰ ابلاغ این کار است اما در استان قزوین تا ورودی آخر ۹۷ با قیمتی بسیار مناسب واگذار کردند.

سردار رفیعی آتانی در پایان گفت: همه ظرفیت دولت و دستگاه‌ها را هم بدین منظور پای کار آوردیم و اولین استانی بودیم که وام ۳۵۰ میلیون تومانی دولت را دریافت کردیم و در اختیار این پروژه برای احداث مسکن قرار گرفت.

 

منبع:روابط عمومی سپاه صاحب الامر(عج)

لیلابیگدلی/قزوین

کدخبر: 965836 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟