۱۳۰۰ مصوبه حاصل ۲۸ سفر شهرستانی شورای اداری استان به همه شهرستان ها است

به گزارش رکنا از اصفهان؛ دکتر سیدرضا مرتضوی گردهمایی ائمه جمعه و جمعی از فضلا و اساتید سطوح عالی حوزه های علمیه استان اصفهان گفت: دوران متفاوتی را از تاریخ جمهوری اسلامی و جهان طی می‌کنیم. در عصر ما هیچ زمانی مانند اکنون جبهه حق و باطل روبروی هم صف‌آرایی نکرده بودند.

استاندار اصفهان بیان کرد: در این شرایط بایستی انسجام ملی کشور ما به نحو شایسته ای متبلور شود و ضروری است در شرایطی که دشمن تمام تلاش خود را برای فتنه‌گری در جامعه و گسست فرهنگی به کار بسته است هوشمند و هوشیار رفتار کنیم.

وی ضمن اشاره به انتخابات پیش‌رو در اسفندماه سال جاری، گفت: حضور گسترده مردم در این انتخابات می‌تواند در تقویت جبهه حق نقش عظیمی را ایفاء کند، از طرفی دشمن با استفاده از ابزار رسانه در تلاش است تا با ضعیف نشان دادن حضور مردم پای صندوق های رأی، اصل انسجام ملی جمهوری اسلامی را زیر سؤال ببرد.

استاندار اصفهان اظهار کرد: تمام تلاش ما در استان و بدون شک در سطح ملی این است که طبق معنویات رهبر انقلاب، انتخابات در چهار راهبرد اساسی امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت برگزار شود. در این شرایط وظیفه همگانی ما روشنگری اذهان عمومی است، ملتی که در قلب مردمش نور زنده باشد رشد و تعالی خواهد یافت.

استانداری اصفهان متن 1وی ادامه داد: در مقابل اگر جو ناامیدی و حسرت در گوش مردم طنین‌‌انداز شود، ضربات بسیاری به انسجام ملی وارد خواهد شد.

مرتضوی عنوان کرد: دولت سیزدهم وارث مجموعه خوبی نبود و شرایط را به نحوی تحویل گرفت که مردم در ناامیدی به سر می‌بردند و می‌توانیم از دو سال پایانی دولت دوازدهم، دوران بی دولتی یاد کنیم که اندک ارتباطی میان رئیس جمهور حتی با کابینه دولت بود.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: با وجود همه مشکلات و کاستی‌ها حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی تلاش کردند به خلاءهای دولت قبل نپردازند و در مقابل تلاش کردند تا کارهای زمین مانده دولت‌های قبل را به ثمر برسانند و تعیین تکلیف کنند.

دکتر مرتضوی اظهار کرد: اما امروز در شرایطی به سر می‌بریم که نرخ بیکاری کاهش یافته است. در صادرات غیرنفتی وضعیت ما در سال ۱۳۹۹، ۳۵ میلیارد دلار بوده اما در سال ۱۴۰۰ این میزان به ۵۳ میلیارد دلار افزایش یافته است. صادرات نفت ما از حدود ۲۰۰ هزار بشکه نفت به بالغ بر یک و نیم میلیون بشکه رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم نرخ رشد نقدینگی به حدود ۲۶ درصد رسیده است و در تلاش هستیم تا پایان سال به ۲۵ درصد برسد. این فرایند نتیجه تلاش و همراهی بخش‌های مختلف تولیدی، اقتصادی و … کشور است. در استان اصفهان نیز از ابتدا تلاش شد تا طبق یک برنامه جمعی پیش رویم و با رویکرد مناسبی امور را ساماندهی کنیم.

دکتر مرتضوی ضعف در ارتباط مردمی را یکی از نقاط ضعف دولت گذشته عنوان کرد و گفت: تلاش کردیم در دولت سیزدهم تراز جدیدی را از ارتباطات مردمی تعریف کنیم. از ابتدای سال‌جاری تاکنون بنده به عنوان استاندار در ۱۶ برنامه ارتباط چهره به چهره با مردم استان اصفهان حضور یافتم و این در شرایطی است که ملاقات‌های مردمی در دستورکارهای اولویت‌دار معاونین استانداری است و مدیران کل استان نیز موظف هستند ساعاتی را در هفته به مردم اختصاص دهند و در سفرهای شهرستانی نیز این مهم تحقق می‌یابد.

استانداری اصفهان متندکتر مرتضوی ضمن اشاره به حضور مستمر در سامانه ارتباط مردمی (سامد) عنوان کرد: همچنین میزهای خدمت در استان فعال شده‌اند و دیدار با اقشار مختلف جامعه برگزار و مستمراً برگزار خواهد شد. تاکنون پنج جلسه بزرگ دانشجویی در استان برگزار کردیم که در نخستین جلسه این سلسله نشست‌ها از طرف دانشجویان و اساتید عنوان شد در ۸ سال گذشته هیچگونه نشستی با دانشجویان استان برگزار نشده است.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: در مسیر حرکت استان در دولت سیزدهم سفرهای شهرستانی برنامه‌ریزی و حدود یک هزار و ۳۰۰ مصوبه برای پیشرفت و آبادانی سراسر استان اتخاذ شد. یکی از مواردی که در استان دنبال شده برنامه‌ریزی برای حضور مستمر وزار و مقامات کشوری در استان است. قرار گرفتن یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت از دیگر مواردی است که در دولت سیزدهم محقق شده است.

دکتر مرتضوی با اشاره به اقدامات صورت گرفته به منظور کاهش آلودگی ها و نیز احیای زاینده‌رود تصریح کرد: دو طرح انتقال آب از دریای عمان و نیز طرح انتقال آب از جنوب استان حجم بی سابقه ای از آب را به منابع استان اضافه خواهد کرد. این موارد تنها بخشی از خدمات دولت سیزدهم به مردم است و مسیر خدمت رسانی ادامه خواهد داشت که در این مسیر ائمه جمعه نیز می‌توانند به خوبی نقش‌آفرینی کنند.

اصفهان/ بهمن راعی

کدخبر: 964913 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟