اعتبار ویژه برای دولت برای حمایت از کسب و کار‌های خرد

به گزارش رکنا از سمنان، مدیر عامل صندوق کار آفرینی امید در سفر به استان سمنان با اشاره به نهضت احیا گفت: احیای واحد‌های راکد و نیمه راکد از اولویت‌های این صندوق در کشور است که امسال بیش از ۲۱ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت تسهیلات در نظر گرفته شده و تاکنون ۶۰ درصد در کل کشور پرداخت شده است و تا پایان سال تمام اعتبار محقق می شود..

هادی آقا بابایی گفت: در دولت سیزدهم با مشارکت این صندوق در کشور صد هزار میلیارد ریال تسهیلات در حوزه اشتغال برای ایجاد صد هزار شغل به صاحبان کسب و کار‌های خرد در بخش‌های کشاورزی - صنعتی و خدماتی پرداخت شده است.

10694322_840

آقابابایی گفت: طبق تفاهم نامه‌هایی که با دستگاه‌های اجرایی از جمله جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، میراث فرهنگی، کمیته امداد، بهزیستی و معاونت روستایی رئیس جمهور امضا شده است، سال آینده دولت ۲۵ هزار میلیارد تومان برای ایجاد ۱۵۰ هزار شغل اختصاص می‌دهد.

وی افزود: یکی از اهداف این صندوق هم افزایی با دستگاه های اجرایی و دستگاه های تخصصی به جهت حمایت از کسب و کارهای خرد است و در این راه با 7 دستگاه به صورت عمده تفاهم نامه ها بسته شده است.

نهضت احیا واحدهای اقتصادی در راستای سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر خنثی سازی تحریم‌ها و مردمی کردن اقتصاد، لزوم ایجاد ساز و کاری منعطف، چابک، پاسخگو و مردم پایه جهت رصد محیط و اتخاذ تدابیر و تصمیات به هنگام و هوشمند با هدف احیا، نوسازی و فعال سازی واحدهای اقتصادی غیرفعال و نیمه فعال با مشارکت جدی مردم و جوانان و استفاده حداکثری از اختیارات، ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و توانمندی‌های شوراهای عالی، ستادها، وزارتخانه‌ها، دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، شرکت‌های دولتی، نهادهای عمومی و انقلابی، نهضت احیا واحدهای اقتصادی اجرا گردید.

صندوق کارآفرینی امید به عنوان نماینده معاون اول رئیس جمهور درخصوص احیای واحدهای اقتصادی و به عنوان حامی وارد این عرصه شد تا بر این اساس طرح‌هایی اقتصادی که غیرفعالند و زیر ۵۰ درصد ظرفیت اسمی خود کار می‌کنند یا طرح‌های نیمه تمامی که بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند را مورد حمایت قرار دهد.

حسن رستم زاده/سمنان

کدخبر: 964824 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟