به گزارش خبرنگار رکنا از یزد؛ علی‌اکبر عزیزی در جلسه شورای اجتماعی استان یزد که با موضوع حاشیه‌نشینی و به همت دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد برگزار شد، گفت: موضوع حاشیه‌نشینی مهم بوده و باید همه مسئولان مرتبط به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند؛ چراکه حاشیه‌نشینی می‌تواند بستری برای شکل‌گیری بسیاری از آسیب‌های اجتماعی باشد.

 او با بیان اینکه وقتی اجازه دهیم آسیب اجتماعی در محله‌ای اتفاق بیفتد، تأثیر آن گسترش‌یافته و گاهی می‌تواند منجر به فراگیری در تمام منطقه شود، تصریح کرد: اگر مسئولان مرتبط نسبت به معضلاتی که در حاشیه شهر به وجود آمده است، بی‌تفاوت بوده و همت به خرج ندهند، فردا با آسیب‌های گسترده‌تری مواجه خواهیم شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با تأکید بر اینکه نباید تنها مسائل حاشیه‌نشینی در حیطه شهر یزد را مدنظر داشته باشیم، عنوان کرد: این جلسه شورای اجتماعی به تمام استان تعلق دارد و باید به مسائل حاشیه‌نشینی در تمام شهر‌ها و روستا‌های استان پرداخته شود.

عزیزی ضمن تقدیر و تشکر از نهاد‌هایی چون سپاه، سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد، شورای شهر و... که در رابطه با ایجاد امکانات و رفاهیات در مناطق محروم و حاشیه شهر و همچنین برنامه‌ریزی، پیگیری و اجرای آن برای کاهش معضلات مناطق حاشیه‌ای شهر همت داشته‌اند، ادامه داد: هیچ شهری در ابتدا حاشیه نداشته است؛ بلکه به‌واسطه تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی‌های نادرست در دو حوزه مهاجران داخلی و اتباع خارجی حاشیه‌نشینی شکل گرفت.

وی تأکید کرد: اگر به فکر مناطق حاشیه‌ای نباشیم، آسیب‌های اجتماعی ریشه دوانده و مناطق برخوردار یزد هم با آسیب‌های گسترده‌تری مواجه خواهند شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد عنوان کرد: اهمیت مسئله حاشیه‌نشینی تا اندازه‌ای است که رهبر معظم انقلاب شخصاً به این مسئله ورود و بر رفع آن به‌عنوان یکی از اولویت‌های اصلی آسیب‌های اجتماعی در کشور تأکید کرده‌اند.

عزیزی با بیان اینکه عدم توازن در هر حوزه‌ای آسیب‌زا خواهد بود، ادامه داد: حتی رشد و توسعه در برخی حوزه‌ها مانند صنعت هم آسیب‌هایی به دنبال خواهد داشت؛ تمرکززدایی و توجه به مناطق حاشیه‌ای چه در شهر و چه در روستا می‌تواند از آسیب‌ها بکاهد.

وی با بیان اینکه رونق و آبادانی مناطق حاشیه‌ای باعث نا امن شدن منطقه برای افراد آسیب‌زا خواهد شد، گفت: ضرورت دارد مسئولان در مناطق حاشیه‌ای و محروم حضور یافته و از نزدیک مسائل را رصد کنند؛ حضور مسئولان در مناطق حاشیه‌ای می‌تواند به آبادانی مناطق محروم کمک کند.

یزد/سمیه گلابگیریان

کدخبر: 964062 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟