افزایش صدور اسناد مالکیت در استان یزد

به گزارش خبرنگار رکنا از یزد؛ مهدی اقبال گفت: در استان یزد از 7 میلیون و 45 هزار هکتار کل اراضی ، بیش از هفت میلیون و 274 هزار هکتار آن اراضی ملی است که کاداستر آنها تمام شده است.

وی افزود: همچنین ۷۹ هزار و ۸۹۵ هکتار اراضی کشاورزی است که کاداستر حدود 56 هزار هکتار آن معادل حدود ۷۱ درصد انجام شده است.

اقبال ادامه داد: با توجه به الزامات قانونی اسناد بالادستی، فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر هویت سازی و مستندسازی متر به متر زمین های کشور و قانون جامع حدنگار، روند مستندسازی در بخش های مختلف استان یزد با جدیت و بصورت جهادی در حال انجام است.

عضو شورای قضایی استان یزد ادامه داد: در این خصوص با تلاش های صورت گرفته یزد در بخش اتمام کاداستر اراضی ملی در میان 10 استان با اتمام کاداستر این بخش، در کاداستر اراضی و املاک روستایی در رتبه اول و در کاداستر کشاورزی هم در رتبه نخست قرار دارد.

اقبال خاطرنشان کرد: در حوزه صدور سند مالکیت کاداستری نیز با توجه به اینکه این بخش مردم محور است نسبت به عملکرد 9 ماهه اول سال 1401 که آمار صدور سند حدود 60 هزار جلد بوده امسال این آمار به حدود 86 هزار جلد افزایش یافته است.

وی اظهار امیدواری کرد که با توجه به اجرای طرح های مختلف همچون جهاد ثبتی منتظران ظهور اداره و نذر خدمت در واحدهای ثبتی این آمار تا پایان سال نیز رشد قابل توجهی داشته باشد.

یزد/سمیه گلابگیریان

کدخبر: 958638 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟