پیشرفت 10 درصدی  کاداستر اراضی کشاورزی در یزد

به گزارش رکنا از یزد؛ فرهاد زکیان سرپرست دفتر مدیریت بر عملکرد و بازرسی سازمان ثبت کشور در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان یزد اظهار داشت: آمارهای هفتگی بیانگر این است که در این مدت ، جایگاه استان یزد از رده های انتهایی به رتبه های میانی ارتقا یافته است.

وی تصریح کرد : تثبیت و صدور اسناد کاداستری اراضی ملی در این استان به پایان رسیده و کاداستر اراضی کشاورزی نیز 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که امیدواریم در دوره جدید مدیریت استان یزد ، این سیاست سازمان ثبت که تکمیل کاداستر اراضی کشاورزی است تسریع شود.

سرپرست بازرسی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه با تجلیل از سوابق آقای اقبال خاطرنشان کرد : ایشان از مدیران باسابقه و پیشکسوت سازمان ثبت و مدیری سیاستگذارهستند که سابقه مدیریت در استانهای هرمزگان ، خوزستان ، فارس و در سمت های مدیرکل بازرسی ، معاونت امور اسناد و معاونت امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد کشور را دارند.

اداره ثبت اسناد حلقه وصلی میان دستگاههای اجرایی و قضایی است

در ادامه این جلسه ، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد هم اظهار داشت : در این دوره تحولات قابل توجهی در حوزه ثبت اسناد و املاک استان یزد اتفاق افتاده و موضوعات ثبتی با سرعت خوبی در حال انجام است.

محمد جواد ابوالحسینی افزود : حضور مدیر یت گذشته با توجه به علم و دانش و گشایش هایی که داشتند به حوزه های مختلفی بویژه در مسائل املاک ، کمک های شایانی کرده است.

وی تأکید کرد : در واقع اداره ثبت اسناد حلقه وصلی میان دستگاههای اجرایی و قضایی است که خوشبختانه توازنی را در این بخش بویژه در دوره مدیرکلی آقای تقدم بویژه در ارتباط با ستاد سازمان ثبت اسناد کشور ، شاهد بودیم.

معاون استاندار یزد با تجلیل از سوابق ارزنده آقای اقبال مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک استان گفت : امیدواریم در دوره جدید ، شاهد خدمات بیشتری از این اداره کل با همکاری دستگاههای مختلف و توسعه و رشد حوزه های ثبتی را با استفاده از تجربیات خوب ایشان باشیم.

ابوالحسینی با اشاره به وجود همکاران متخصص ، ممتاز و با تجربه در اداره کل ثبت اسناد و املاک استان یزد ، خواستار تقویت تعداد نیروی اسنانی این مجموعه با توجه به حجم بالای کارها و لزوم دقت در موضوعات ثبتی و بروزرسانی نیروها شد. 

اقدامات ثبت در توازن جدی امنیت روانی تأثیرگذار است    

در بخش دیگر این جلسه دادستان مرکز استان یزد با تقدیر از خدمات مهندس تقدم اظهار داشت : خدمات مثبتی قابل توجهی با مدیرت ایشان و با استفاده از توان همه همکاران ثبتی در واحدهای شهرستانی انجام شده است. 

محمدرضا حدادزاده با اشاره به لزوم تقویت توجه به موضوع نیروی انسانی در اداره کل ثبت اسناد استان یزد افزود : افزایش نیروی انسانی بویژه در واحدهای ثبتی و توجه به رفاهیات همکاران ثبتی یک ضرورت است که امیدواریم در دوره جدید با جدیت دنبال گردد و به استان یزد توجه ویژه شود.

وی افزود : اقدامات ثبت در حوزه های ثبت اسناد و ثبت املاک ، جنبه حاکمیتی داشته و در توازن جدی امنیت روانی موثر بوده و تأثیرگذار است.

دادستان یزد ادامه داد : تقاضای ما در دوره جدید این است که برخی از گره های ثبتی در استان بویژه در حوزه املاک باز شود و در عین حال برنامه ریزی های خوبی همراه با نظارت لازم در حوزه اسناد هم صورت گیرد.

حدادزاده تصریح کرد : گره های موجود در حوزه املاک شایسته استان یزد نیست ، چون در برخی پرونده های قضایی این گره ها و مشکلات ثبتی منشأ پرونده های متعدد شده که سالها باقی مانده و بسته نشده است.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت کارشناسان اداره کل در حل این پرونده ها تأکید کرد و گفت : امیداوریم با استفاده از تجربیات مدیرکل جدید شاهد تحولات جدی در این بخش باشیم.

در پایان این مراسم از شهرام تقدم که به تازگی به عنوان مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی معرفی شده تقدیر و مهدی اقبال به عنوان مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک استان یزد معرفی شد.

مهدی اقبال پیش از این معاون امور اسناد ، معاون امور املاک و کاداستر و مدیرکل بازرسی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و همچنین مدیرکل ثبت اسناد و املاک استانهای هرمزگان ، خوزستان و فارس بوده است.

یزد/ سمیه گلابگیریان

کدخبر: 826548 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟