اجرای بیش از ۱۸ کیلومتر خط انتقال و شبکه تامین آب آشامیدنی در حوزه شهرستان آبیک

به گزارش رکنا ازقزوین، داراب بیرنوندی در تشریح این موضوع اضافه کرد: از میزان یاد شده، ۱۴ هزار و ۲۰۰ متر توسعه و اصلاح شبکه و ۴ هزار و ۳۰۰ متر نیز خط انتقال اجرا شده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: حفر یک فقره حلقه چاه و تجهیز یک حلقه چاه تامین آب دیگر و نیز رفع هزار و ۸۰۰ فقره حوادث مربوطه به خط انتقال، شبکه و انشعاب از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در شش ماهه ابتدای سال جاری بوده است.

بیرنوندی افزود: به ویژه  از مهمترین پروژه های این شهرستان که به عنوان شاخص می باشد پروژه آبرسانی به شهر زیاران از محل خط انتقال آب طالقان بوده که منجر به پایدار شدن آب شرب برای شهروندان این شهر بوده است.

وی در خصوص انشعاب‌های غیرمجاز نیز یادآور شد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون، تعداد ۱۸۰ فقره انشعاب غیرمجاز در مناطق شهری و روستایی شهرستان آبیک شناسایی شده که از این تعداد ۱۵۹ مورد پس از اخذ جرائم قانونی به انشعاب دائم تبدیل و مابقی نیز در حال طی کردن مراحل اداری و قانونی مربوطه است.

گفتنی است هم اکنون حوزه مدیریت امور آب و فاضلاب شهرستان آبیک خدمات خود را در پنج شهر و ۵۴ روستا به حدود ۴۰ هزار مشترک شهری و روستایی ارائه می کند.

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 945522 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟