واحدهای راکد و نیمه فعال دامداری های سنتی روستایی فعال می شوند

به گزارش رکنا ازقزوین، یوسف جلوخانی در این باره اظهار کرد: طرح فعال سازی واحد های دامداری روستاییان اعم از دام سبک و سنگین با هدف از سرگیری فعالیت واحدهای دامداری روستایی در دست اقدام است که در همین راستا پیگیری هایی صورت گرفته است. 

وی افزود: برای عملیاتی شدن این طرح هماهنگی های لازم با دستگاههای مربوطه از جمله سپاه ، امور روستایی استانداری و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) انجام شده است.

جلوخانی اضافه کرد:عملیاتی شدن این طرح به ثبات سکونت در روستاها، اشتغال و تولید پایدار کمک خواهد کرد.

این مسئول یادآور شد: در حال حاضر بیش از ۱۵ هزار واحد دامداری سنتی در استان موجود است که با اجرای این طرح واحد های راکد دامداری سنتی روستایی و نیمه فعال مجددا فعال می شوند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه این طرحها در سطح تمام شهرستان های استان اجرا می شود افزود: این طرح در مرحله اول در دو یا سه روستا به صورت الگویی اجرا و در صورت موفقیت در کل استان اجرا و عملیاتی می شود.

جلوخانی افزود: اجرای این طرح ضمن استفاده بهینه از واحدهای دامی روستا می تواند اشتغال، تولید، کاهش هزینه های تولید و تولید گوشت قرمز و کافی که یکی از دغدغه های دولت است محقق شود.

وی اضافه کرد: هم اکنون این طرح در حال طی کردن مراحل مقدماتی و کارشناسی است  و کارشناسان این معاونت در حال مطالعه و کارشناسی طرح هستند و  در صورت تکمیل شدن با مشارکت دستگاههای مربوطه اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

 

منبع:روابط عمومی جهادکشاورزی

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 953378 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟