جسارت در مدیران لازمه پیشبرد امور است/ مدیریت جدید دنبال نگاه توسعه تحولی است

به گزارش رکنا قزوین،مهدی رجحانی در  کمیته راهبردی مسکن که در سالن باقرالعلوم مدیریت بحران استانداری برگزار شد اظهارداشت: مسکن از چالش های 80 ساله کشور است و در گذشته گاهی موجب تغییر نخست وزیران هم شده بود و در این راستا موضوع زمین شهری و نوآوری که از سوی شهید بهشتی برای حل مشکل مسکن ارایه شد نیز تجربه دیگری در این عرصه است و از آنجا که این چالش پیچیده نیازمند نگاههای تخصصی و ایده های جدید است امیدواریم با استفاده از نوآوری و خلاقیت در کارها بتوانیم در مدیریت جدید با آن بهتر روبرو شویم.

معاون عمرانی استانداری قزوین یادآورشد: امروز نباید روش های غلط گذشته را که جواب نداده ادامه دهیم و بار دیگر هزینه های بیشتری به کشور و استان تحمیل کنیم بلکه در شرایط کنونی به روش های مدرن و ابتکاری نیازمندیم تا دیگر آزمون و خطا صورت نگیرد.

وی گفت: جمعیت، مسکن و اشتغال از مشکلات جدی پیش روی مسئولان ارشد کشور است و از آنجا که بیش از دو سوم درآمد خانوار در مسکن هزینه می شود و بیکاری و نبود اشتغال هم دامنگیر برخی شده شاهد کاهش نرخ رشد جمعیت هستیم که این چالش را با تدبیر باید حل کنیم.

رجحانی بیان کرد: امروز برخی مشکلات ما مانند مسکن به یک بیماری مزمن تبدیل شده که باید با تشخیص درست و ارائه نسخه هایی موثر برای درمان اقدام کنیم.

وی با اشاره به طرح جدید ارائه شده برای ساخت مسکن های ویلایی و مطابق با زیست بوم منطقه در استان اظهارداشت: برای این که به دستاوردهای بهتری برسیم بایستی ضمن استفاده از ایده های کارشناسان و مهندسان ساخت و ساز بتوانیم نگاه کلان داشته باشیم و طرح های جدیدی را عملیاتی کنیم.

رجحانی تصریح کرد: قزوین مستعدترین نقطه برای کشاورزی است و در ساخت طرح های مسکن ویلایی نمی توان این ظرفیت را نادیده گرفت و توصیه می کنیم حتما دنبال نوآوری باشیم و از کارهای تکراری و سنتی گذشته فاصله بگیریم.

وی گفت: با دست فرمان گذشته نمی توان مشکلات را حل کرد و اگر امروز مردم چالش های جدی دارند حتما مدیریتها اشکال داشته و اگر قانون هم ایراد دارد می توانیم با کمک نمایندگان مجلس آن را اصلاح و به روز کنیم.

رجحانی اضافه کرد: امروز نیازمند سخنان جدید و طرح های نو هستیم و از نخبگان و صاحب نظران انتظار داریم به ما کمک کنند و ایده بدهند تا کارها موثرتر جلو برود.

رجحانی گفت: از اشتباه نمی ترسیم، واپس گرا هم نیستیم اما به اصالت و هویت گذشته خود اعتقاد داریم و با نو آوری و جسارت به سمت توسعه خواهیم رفت.

وی اضافه کرد: یک الگویی در ساخت مسکن ارائه شده که توسط کارشناسان باید چکش کاری شود تا به نقطه مطلوب برسیم و باور داریم به شرطی که با ایده های جدید و خلاقانه جلو برویم و اشکالات را منطقی حل کنیم می توانیم الگوی موفقی از ساخت مسکن با رویکرد شکل گیری کشاورزی های کوچک و دوستدار محیط زیست را در استان محقق کنیم.

رجحانی گفت: اگر امروز شکل گیری شهرک هفت سنگان مشکلاتی دارد و به عنوان یک منطقه مرفه دیده می شود اگر ما دهها نقطه مانند هفت سنگان داشتیم که به کشاورزی کوچک و باغداری هم توجه می شد امروز شاهد توسعه پایدار و ایجاد منطقه ای شاخص در استان کشاورزی قزوین بودیم

وی اظهارداشت: بایستی بر روی الگوهای جدید فکر کنیم و برای سال آینده حداقل دو نقطه را برای اجرای عملی طرح مشخص کنیم تا کار آغاز شود.

معاون عمرانی استانداری قزوین یادآورشد: البته باید بپذیریم که نظام اداری کشور هم سنتی و سخت و انعطاف ناپذیر است ولی با تغییر در رویکرد مدیران می توانیم با طرح های نوآورانه روشهای غلط گذشته را اصلاح کنیم و به نتیجه برسیم.

وی بیان کرد: مشکلات استان قزوین با نگاه سنتی و تکراری گذشته حل شدنی نیست و از دانشگاهیان و نخبگان و کارشناسان انتظار داریم با ایده های جدید به تحول و توسعه استان کمک کنند

 

کدخبر: 757073 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟