چرا باغ‎‌های سنتی قزوین آتش گرفتند

به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین، جمال انصاری رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: موضوع منابع طبیعی همواره از مسائل مورد توجه جدی در دستگاه قضایی است به طوری که جلسات شورای حفظ حقوق بیت المال دادگستری استان با استمرار و طرح موضوع های روز برگزار می شود.

وی ادامه داد: وظیفه شرعی، اخلاقی، قانونی و انسانی همه ما ایجاب می‌کند تا از این نعمت های الهی برای انتقال آن برای نسل های بعدی و استفاده بهینه خودمان از آن به نحو احسن حفاظت کنیم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین با انتقاد از نحوه صیانت از منابع طبیعی در طول سالیان گذشته گفت: متاسفانه افراد سودجو بسیاری از مراتعی که متعلق به عموم مردم است، تخریب و تصرف کرده‌اند که باید علل و عوامل آن را در عوامل فرهنگی و آموزشی، عدم احساس مسئولیت نهادها و دستگاههای متولی، فقر و بیکاری و عدم استفاده از ظرفیتهای مختلف جست‌وجو کرد.

وی با ارائه آمار مربوط به صدور احکام و قلع و قمع های انجام شده در سالهای 94 و 95 بیان کرد: باید اقدامات در این حوزه توسعه و گسترش یافته و تلاش همه ‌جانبه‌ای از سوی دستگاه های متولی امر مقابله و پیشگیری از تخریب اراضی ملی و منابع طبیعی انجام شود تا با افزایش اقدامات صیانتی در این حوزه بتوانیم بیش از گذشته در حفاظت از این عرصه‌ها اقدام کنیم.

انصاری با اشاره به برخی مشکلات و مسائل در حوزه مبارزه با مخربان و متجاوزان به اراضی ملی و منابع طبیعی افزود: در این زمینه برخوردها با متخلفان و متصرفان اراضی ملی تشدید می‌شود تا از این طریق بتوانیم در کنار اقدامات پیشگیرانه، در زمینه مقابله با متخلفان نیز گام های اساسی را برداریم.

وی موضوع آتش سوزی و حریق باغستان سنتی قزوین را اقدامی نیازمند بررسی و برخورد دانست و تصریح کرد: اقدامات لازم در دستگاه قضایی در حال انجام است و قطع یقین با عامل یا عوامل این اقدام برخورد خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین یادآورشد: صیانت از منابع طبیعی وظیفه و رسالت همگانی است که باید اقشار مختلف و مسئولان در هر دستگاه به آن توجه داشته باشند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 250259 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟