آغاز سرشماری حیات وحش در لرستان/ ۳ پاسگاه محیط بانی در شهرستان‌های سلسله، الیگودرز و چگنی در حال ساخت است

به گزارش رکنا از لرستان؛ علی سالاروند اظهار داشت: در این پایش ۱۵ گروه شامل کارشناسان، محیط‌بانان و نیرو‌های حفاظت محیط زیست استان با تجهیزات جدید از جمله پهپاد، تلسکوپ و دوربین‌های جدید حضور دارند.

وی با بیان اینکه بر اساس این سرشماری‌ها تعداد افزایش یا کاهش حیات‌وحش و میزان زادآوری حیوانات مشخص و نقاط ضعف شناسایی می‌شود افزود: هوشمندسازی پایش مناطق حفاظت شده غرب استان انجام شده است و شرق استان نیز هفته آینده کامل می‌شود.

مدیرکل محیط زیست لرستان با اشاره به فعالیت ۱۵ پاسگاه محیط بانی ثابت و چهار پاسگاه محیط بانی سیار در لرستان گفت: پاسگاه‌های محیط بانی کول چپ و اشترانکوه فصلی هستند و سه پاسگاه محیط بانی تشکن با ۶۵ درصد، گرین سلسله با ۸۰ و قالی کوه بزنوید با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت هستند

سالاروند گفت: با احداث سه پاسگاه مذکور، پوشش ۱۰۰ درصدی مناطق تحت مدیریت استان محقق می‌شود.

وی افزود: همچنین اوایل سال آینده عملیات اجرایی یک پاسگاه محیط بانی در سد معشوره بر اساس تعهدات آغاز و پاسگاه محیط بانی شاداب کوه در صورت تأمین اعتبار کلنگ زنی و احداث می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان خاطر نشان کرد: سال گذشته همزمان با سفر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به استان هوشمندسازی مناطق تحت مدیریت این استان با نصب ۱۲ دوربین آغاز شد و اکنون هوشمند سازی حفاظت از سفید کوه خرم آباد کامل شده و مناطق اشترانکوه، دریاچه گهر و سفید کوه ازنا نیز در حال تکمیل مراحل نهایی هستند.

سالاروند با بیان اینکه اکنون ۷۰ تا ۸۰ درصد مناطق تحت مدیریت هوشمند سازی شده اند افزود: همچنین به منظور ارتقای ضریب امنیت در این مناطق برای نخستین بار در استان خرید تجهیزات و دوربین‌های باکیفیت برای پایش حیات وحش انجام شده که نقش بسیار مهمی در شناسایی و دستگیری شکارچیان داشته است.

وی افزود: همچنین برای تأمین تجهیزات مورد نیاز محیط بانان استان مجوز‌های لازم برای بی سیم دیجیتال اخذ شده است و تا پایان سال همه بی سیم‌های محیط بانی استان دیجیتال خواهد شد.

 

مهدی زکی پور/ لرستان 

کدخبر: 952888 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟