گروه شکارچیان متخلف در لرستان دستگیر شدند

به گزارش رکنا از لرستان؛ علی سالاروند روز یکشنبه به رسانه ها اعلام کرد: یک گروه شکارچی متخلف که به قصد شکار حیات وحش به منطقه سرکن بابا حبیب وارد شده بودند، قبل از هرگونه تخلفی توسط تیم مشترک یگان حفاظت شهرستان‌های پلدختر و رومشکان دستگیر شدند.

وی اظهار داشت: در گشت مشترک یگان حفاظت محیط زیست شهرستان‌های پلدختر و رومشکان یک قبضه سلاح ساچمه زنی غیر مجاز از متخلفین شکار و صید قبل از هر گونه تخلفی در منطقه‌ سرکن بابا حبیب کشف و ضبط شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان ادامه داد: این گشت مشترک که با هدف پایش منطقه سرکن باباحبیب در مرز بین ۲ شهرستان پلدختر و رومشکان صورت گرفت و محیط‌بانان موفق به دستگیری این گروه شکارچی شدند و از آنها یک قبضه سلاح ساچمه زنی غیر مجاز و تعدادی فشنگ مربوطه کشف و ضبط شد.

سالاروند بیان کرد: صورت جلسه‌ تخلف تنظیم و پرونده قضایی تشکیل و جهت سیر مراحل‌ قانونی تحویل مراجع قضائی و سلاح مکشوفه تحویل پاسگاه انتظامی شد.

وی یادآور شد: ۴۷۷ پرونده تخلف زیست محیطی امسال در این استان تشکیل و ۵۰۳ نفر نیز دستگیر شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان اضافه کرد: از مجموع ۴۷۷ پرونده تخلف زیست محیطی تشکیل شده در استان تاکنون ۱۰۴ پرونده مختومه شده است و مابقی نیز در حال رسیدگی هستند.

سالاروند تاکید کرد: میزان ضرر و زیان وارده به محیط زیست استان در این پرونده ها هشت میلیارد و ۴۵۸ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال است که تاکنون از این میزان ۲ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال وصول شده است.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 941081 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟