تأسیس دانشگاه علوم پزشکی برای بروجرد ضروری است

به گزارش رکنا از لرستان؛ بهرام دلفان امروز چهاردهم در جلسه شورای آموزش عالی شهرستان بروجرد که در دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: دانشکده پرستاری در شهرستان تأسیس شده و با جذب دانشجو کار خود را آغاز کرده است و در حال حاضر با توجه به توسعه آموزش عالی باید رشته‌های آن افزایش یابد.

وی تصریح کرد: تأسیس دانشگاه علوم پزشکی برای شهرستان لازم بوده که لازمه آن دانشکده علوم پزشکی است و باید رشته‌های دانشکده پرستاری افزایش یابد و اگر این مهم محقق شود می‌تواند دانشکده علوم پزشکی را داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطرنشان کرد: با توجه به جمعیت و قدمتی که بروجرد دارد این شایستگی را دارد که دانشگاه علوم پزشکی را در این شهرستان داشته باشیم.

دلفان اضافه کرد: دانشکده پرستاری در حال حاضر استیجاری بوده و با توجه به مشکلات مالی که وجود دارد این دانشکده باید صاحب یک فضای فیزیکی شود.

وی بیان کرد: مسئله بعدی این است که بیمارستان‌های بروجرد باید آموزشی شوند چون این امر یکی از مقدمات دانشکده علوم پزشکی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: بروجرد دارای ۳ بیمارستان است که دو مورد آن‌ها فرسوده است و بیمارستان چمران از نظر پدافند غیرعامل قابل‌استفاده نیست.

دلفان اظهار کرد: مجوز ساخت بیمارستان جدید در بروجرد صادر شده اما تاکنون زمین مناسب برای آن در شهرستان تأمین نشده که در این راستا همکاری مسئولین شهرستان را می‌طلبد.

 

مهدی زکی پور / لرستان 

کدخبر: 952876 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟