افتتاح 14 طرح بهداشت و درمان استان در هفته دولت/ 48 طرح دانشکده علوم پزشکی در حال انجام است

به گزارش خبرنگار رکنا از لرستان، بهرام دلفان اظهار کرد: مسئله مهم همه دانشگاه‌های علوم پزشکی بدهی سنگینی است که از قبل به جا مانده و این موضوع  به علت بیماری کرونا، روی دست دانشگاه مانده است.

وی با بیان اینکه حدود ۴۸ طرح دانشکده علوم پزشکی لرستان در حال انجام است افزود: با هشت هزار میلیارد تومانی که اختصاص پیدا کرد می توان برخی از مشکلات دانشگاه‌ها را حل کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: مساحت این تعداد طرح در استان  ۱۵۲ هزار متر مربع با اعتبار یکهزار میلیارد تومان است که حدود ۶۸۰ نفر در آنها شاغل هستند.

وی افزود:از این تعداد طرح ۱۴ مورد از آنها در هفته دولت به بهره برداری می رسند و مابقی آنها نیز به مرور و در مناسبت‌های مختلف  افتتاح خواهند شد.

دلفان گفت: چنانچه اعتبارات این پروژه‌ها تأمین و به مرحله افتتاح برسند، به طورقطع وضعیت استان لرستان در این حوزه بهبود پیدا خواهد کرد .

وی افزود: برای اجرایی کردن  ۱۴ پروژه دانشگاه علوم پزشکی لرستان ۳۷۱  میلیارد تومان هزینه شده که از ردیف  ملی و استانی، اعتباری در نظر گرفته نشده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: درخواست این دانشگاه  از مجمع خیرین سلامت و استاندارلرستان این  است نامه این تعداد طرح به دست رئیس جمهور برسد تا زمینه اختصاص اعتبار برای آنها از محل‌های مختلف کمک خیرین، استانی و… تأمین شود.

مهدی زکی‌پور/ لرستان

 

کدخبر: 809210 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟