صدور ۲هزار ۲۰۹ پروانه ساختمانی در محلات بازآفرینی استان قزوین

به گزارش رکنا ازقزوین، سید علی هاشمی مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین، پیرامون طرح بازسازی بافت فرسوده شهری و بندهای ۱۹ گانه تشویقی، در بافت‌های فرسوده استان قزوین گفت: مصوبه‌های ابلاغی دارای ویژگی‌های انعطاف پذیری نسبت به شرایط ویژه هر شهر، رویکرد نوسازی محله‌ای، فرصت ویژه برای سازندگان و مالکان، توانمندسازی اقتصادی ساکنان بافت فرسوده از طریق انعطاف‌پذیری در ضوابط استقرار کاربری‌ها و با رویکرد درهم‌تنیدگی مسکن و اشتغال و ایجاد ارزش افزوده روی دارایی‌های ساکنان و افزایش کیفیت فضای سکونت است.

وی تصریح‌کرد: این طرح ها که در چهار گروه، بازآفرینی یکپارچه در مقیاس بلوک شهری، نوسازی در مقیاس محورهای اصلی محله ای، نوسازی در عمق بافت فرسوده شهری و نوسازی قطعات غیر قابل تجمیع است انگیزه مناسبی برای مالکان و سرمایه گذاران برای مسکن سازی را فراهم کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: در  ۸ ماهه سال‌جاری در شهر قزوین ۲۲۳ واحد ،در شهر الوند  ۱۵۵ واحد ، در شهر بویین زهرا ۶ واحد،در شهر آوج ۴ واحد، در شهر اسفرورین ۲ واحد، در شهر بیدستان و آبگرم هرکدام ۱ واحد که جمعا ۳۹۲ واحد پروانه در استان قزوین صادر شده‌ است.

وی خاطرنشان کرد:تعداد واحدهای افتتاح شده در سالروز آزادسازی خرمشهر ۳۲۶ واحد،در هفته دولت ۲۰۷ واحد و تعداد واحد‌های در دست ساخت ۱۶۷۶ واحد می باشد.

هاشمی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰ مجموعا ۸۵۶ واحد، درسال ۱۴۰۱ مجموعا ۹۶۱ واحد، در ۸ ماهه اول سال ۱۴۰۲ مجموعا ۳۹۲ واحد که در کل ۲هزار ۲۰۹ واحد در طی این سه سال گذشته پروانه در بافت های فرسوده در استان قزوین صادر شده است.

وی در پایان با اشاره به این که در طرح جهادی تبیین مشوق‌های نوسازی مسکن از تمامی ظرفیت‌های شهرداری‌ها در سطح محلات فرسوده باید استفاده شود،توضیح داد: در جلسه اخیر شورای عالی مسکن، رییس‌ جمهور محترم بر کار جهادی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده تاکید شده است.

منبع: اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین

 

لیلا بیگدلی/قزوین

 

کدخبر: 952650 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟