4 سالن سینمای چند منظوره به سالن های سینمایی یزد اضافه خواهد شد

به گزارش خبرنگار رکنا از یزد؛ پردیس سینمایی خلیج‌ فارس در طبقه سوم مجتمعی به همین نام با زیربنای ۲۵۰۰ متر شامل ۴ سالن مسقف و یک سالن روباز با زیربنای ۱۳۰۰ متر ساخته شده است. سالن یک این مجموعه شامل ۲۰۰ صندلی است. ۳ سالن این سینما هر کدام ظرفیت ۱۰۰ صندلی دارد. به این ترتیب با افتتاح سینما خلیج فارس، در مجموع حدود ۵۰۰ صندلی به زنجیره سینمایی مهر حوزه هنری در سراسر کشور افزوده شد.

این پردیس سینمایی علاوه بر چهار سالن نمایش اصلی، دارای یک سالن VIP ٢۵ نفره و یک سالن روباز با ظرفیت ۱۸۰ صندلی نیز هست که در مرحله بعدی قابل بهره برداری خواهد بود.

پیش‌تر هادی اسماعیلی، مدیرعامل موسسه بهمن سبز، طی سفر خود به یزد و بازدید از این مجموعه سینمایی از افتتاح و بهره‌برداری آن در اواخر پاییز خبر داده بود.

با توجه به افتتاح این مجموعه در آذرماه، یزدی های عزیز می‌توانند پس از اتصال این سینما به سامانه سمفا، آثار چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر را در سالن‌های نوساز پردیس خلیج فارس به تماشا بنشینند.

سازمان سینمایی سوره حوزه هنری طی ۴ سال گذشته به نوسازی و توسعه سینماهای خود در دو فاز مختلف پرداخته است؛ در فاز نخست ۶۵ سالن سینمای تازه تاسیس و بازسازی شده به چرخه اکران سینمای ایران افزوده شد که شامل ۲۰ سینما در ۱۲ استان با ظرفیت ۱۰۹۴۵ صندلی بود. در فاز دوم این طرح نیز ٨۶ سالن مورد ساخت و احیا قرار گرفته‌اند و این روند همچنان ادامه دارد. در ادامه فاز‌ دوم طرح توسعه سینماهای حوزه هنری در سراسر کشور، پردیس سینمایی خلیج فارس یزد، پس از طی مراحل ساخت و تجهیز به ۴ سالن نمایش، آماده بهره‌برداری می باشد .

با افتتاح سینما خلیج فارس یزد توسط موسسه بهمن سبز، ۵۰۰ صندلی به ناوگان سینمایی کشور اضافه می شود.

یزد/سمیه گلابگیریان

کدخبر: 950630 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟