با تکمیل طرح های در دست اقدام شاهد کاهش طول مسیر و تسهیل در تردد خواهیم بود

به گزارش رکنا ازقزوین، سیدعلی هاشمی مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین پیرامون عملکرد اداره نظارت بر ساخت راه های اصلی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: در استان قزوین طی سنوات گذشته ۳۹ کیلومتر از مسیر بوئین زهرا-دانسفهان-رحیم آباد از راه اصلی به بزرگراه ۴ خطه ارتقا یافته است.

وی بیان داشت: طول کل این مسیر ۵۳ کیلومتر است که در حال حاضر عملیات اجرایی در ۱۴ کیلومتر انتهایی محور در حال انجام می باشد و عملیات خاکی و ابنیه فنی در ۵ کیلومتر از این مسیر تکمیل شده و  یک لایه آسفالت بیندر نیز اجرا شده است و در صورت تخصیص اعتبار مکفی تا پایان سالجاری این ۵ کیلومتر بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد:در محور تاکستان_ آقچه کند_ نیکویه با هدف ارتقا راه فرعی به راه اصلی طی سنوات گذشته ۲/۵ کیلومتر مسیر به راه اصلی ارتقا پیدا کرده و  حدود ۳/۵ کیلومتر راه اصلی محور تاکستان_آقچه کند در مرحله انجام عملیات تکمیلی شامل تکمیل لایه دوم آسفالت نصب علائم و خط کشی می باشد.
مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین  پیش بینی کرد: امیدوارم با تلاش مضاعف تا ۱ ماه آینده به بهره برداری برسد و کل این مسیر ۲۹ کیلومتر بوده که با اجرا و تکمیل طرح مذکور، رانندگان از کاهش طول مسیر و تسهیل در تردد با استانهای شمالی کشور بهره مند خواهند شد. 
 هاشمی بیان داشت: یک دستگاه تقاطع غیر همسطح حصارخروان با عرض زیر گذر ۸ متر در محور محمدیه_آبیک شامل اجرای عملیات خاکی نصب علائم خط کشی واجرای آسفالت همچنین تکمیل سازه پل به بهره برداری رسید.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین اضافه کرد: یک دستگاه تقاطع غیر همسطح آبترش در محور قدیم قزوین_رشت که شامل اجرای پل با دهانه 80مترمی باشد که در مرحله تکمیل سازه پل و اجرای رمپ های اتصال به مسیر قزوین_رشت می باشد  وپیش بینی می شود با تخصیص اعتبار مکفی تا یک ماه آینده قسمتی از این تقاطع غیر همسطح به بهره برداری برسد.
منبع: اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین

 

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 948634 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟